• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs [Solgt] Blichmann Ferminator selges

Selger en pent brukt Ferminator m/blowoff kit (tri-clamp) grunnet oppskalering av bryggingen:)

Tanken er meget pent brukt, og superenkel og holde ren. Den har også håndtak for enkel flytting med innhold.

Nypris BS er 6990,- for tanken, og 1890,- for blow-off kit.

Selges kr 4000,-

Kan sendes om mottaker betaler frakt:)

027defe0089625f46aae17adbc95eb05.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
hmm. og eg som nett har kjøpt meg brewbucket. mulig eg må selja den og kjøpe denne.

edit: får denne plass inn i eit benkekjøleskap?
 
Kun av nysgjerrighet og fordi jeg er vitebegjærlig på emnet.
Hva vil du / dere si er den fremste fordelen eller fortrinnet ved å gjære ut øl på denne fremfor et spann ifra Europris til et par hundre kroner ?
 
Øl'et blir neppe bedre, men for min del, så handler det om rengjøring, mulighet til å tappe av trub og gjær underveis og at den er evigvarende.

Har brukt alt fra europris spann, Speidel spann, fastferment og koniske stainless steel. Neste tanken er også konisk, og selvfølgelig stainless den og, men bare større.

Tanken på å slippe å bry seg om å få striper i plast karene, som potensielt kan skjule bakterier og ikke minst brett, er behagelig.
Mange syns sikkert dette er bare tull og tøys, og det trodde jeg og... Helt til jeg prøvde akkurat denne. Nå er det ingen vei tilbake[emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jo i utgangspunktet, men med blow-off kit'et gikk det veldig bra. Kan også tappe av trub etter ett døgn med gjæring for å gi litt større plass[emoji4]
Siste brygget jeg hadde var en brown ale som endte på 24 liter på conelius[emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp