• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

*SOLGT * Bryggekjeler til salgs

Hei.

Jeg selger 3 bryggekjeler på 36l som jeg har brukt i RIMS oppsett: Vannkjele, Meskekjele og Kokekjele. De er i god stand og har blitt brukt til ca 10 brygg. Deler fra bryggselv.no, humle.se, morebeer.com og theelectricbrewery.com.

Vannkjele: 36l kjele i rustfritt stål med to kraner/gjennomføringer og hurtigkoblinger til slanger. Compression fitting med pickup tube som går helt ned i bunnen på kjelen.

IMG_1912.JPG IMG_1911.JPG IMG_1913.JPG

Meskekjele: 36l kjele i rustfritt stål med to kraner/gjennomføringer og hurtigkoblinger til slanger. God silplate som jeg aldri har hatt stuck mash med. Minimalt med deadspace under silplaten, 0,5 liter. Compression fitting med pickup tube som er enkel å fjerne for rengjøring. På inntaket er det koblet på en silikonslange med en floating ball.

IMG_1903.JPG IMG_1905.JPG IMG_1910.JPG

Kokekjele: 36l kjele i rustfritt stål med en kran/gjennomføring og hurtigkobling til slange. Hop stopper med pickup tube montert inn i en compression fitting, enkel å fjerne for rengjøring. Hop stopperen sørger for at humle og trub blir igjen i kokekjelen ved overføring til gjæringstank.

IMG_1914.JPG IMG_1916.JPG IMG_1918.JPG
 
Hva skal du ha for Kokekjelen med hop stopperen? Er egentlig mest interessert i hop stopperen om du selger den utenom.
 
Tilbake
Topp