Sommerfest

John P

Norbrygg-medlem
Takk for et flott NM og grattis til Jon, Helge og lauget! Det ble snakket om en Sommerfest med bryggeland gjengen. Om det val øllens tunge som talet, vet jeg ikke, men en Sommerfest må vi klare å få til. Hadde det vært en ide å ta et fellesbrygg? Raumarpilsen var jo knall god.. Litt for god? Noen ideer og tanker?
 
Takk for en fin kveld og gratulerer til hele lauget og alle som var med. Var litt sliten i går og hørte at de var jeg ikke alene om :roedme: Tar nok litt tid før det går opp for meg at jeg vant :help: Blir spennende å bli med på skandinavisk mesterskap og brygging på Nøgne. Bryggelaget har vunnet et gavekort på 1300kr et 9 liters fat og en beer brew bryggesak. :skitbra:
Når det gjelder sommerfest så har det vært snakk om det i flere år. Hvis vi tar kontakt og kommer med noen aktuelle datoer burde det ordne seg. :yes:

Sitter ute og koser meg med en Eikebokk
 
Vi har vel snakket litt om å lage en sommerfest hvor vi kan ha med følge også, det er jo tross alt de som gir oss tillatelse til å drive med det vi gjør. Jeg ser vel kanskje for meg noe i slutten av mai/begynnelsen av juni, senere har jo folk så mye ferier og sånt de må ta seg av. Hvor mange mennesker tror man at man blir på en slik fest? Det kan jo fort bli såpass mange at det kanskje er greit å leie lokaler?
 
...og jeg begynner med å gjenta gratulasjonene....! :)

Flott med fellesbrygg og flott med "ball" - er det ikke det det kalles, når man drar Drager/skrækler/utykkjer etc etc?!?

Før vi løper avgårde og leier egnet ballsal - hgvor mange kan det egentlig være snakk om?

For egen del har jeg (bortsett fra noen dager i Påsken) Dragefri til rundt St Hans.  Det betyr at det vil bli klart fokus på flyvning og øl (brygging og drikking) frem til da.  Det skal også sies at jeg nok blir rimelig bundet opp i mai og juni; med krigslignende tilstander på jobben og 5 flystevner (Mye tid vil gå med til trening, forberedelser og gjennomføring) - det er jo 100-års jubileum for militær luftmakt i Norge.

Dere klarer dere utmerket uten meg; men siste halvdel av mai er best for min del - hvis Dragen skal være med, blir det i første av juli.

MM
 
Fellesbrygg må vi vel få til i alle fall. Kan ikke ha Sommerfest uten fellesbrygg ;)
Uka etter påske? Må jo lagres litt. Kan jo eventuelt bruke gavekortet på felles fat?
 
Høres jo fint ut, John!

Ellers planlegger jeg en runde Speidelen på terrassen fk lørdag.  Er jo flere Speideler i gjengen, så hvis noen føler for parallell-Speidel'ing, så vil det være muligheter for det.  Er vel en ørliten bit tapas eller tre igjen også, så noe å tygge på blir det råd med.  Har vel en ølskvælp også...

MM
 
Morten; når på lørdag har du tenkt til å brygge? Det hadde jo vært artig å sett vidunderet du skryter sånn av i levende live.

Fellesbrygg til sommerfest høres jo bra ut det også. Hva med en kölsch? Det er jo litt sommerøl.
 
For all del, men vi må vel gjenta suksessen Raumerpils også;) Synd du ikke fikk smakt den Eirik, den var knall. Ikke galt å ha flere typer til sommerfest. Speidling på verandaen hørtes flott ut Morten, men må nok melde pass. Var på Nøgne Ø 2 helger siden, og det fantastiske NM i helga.
 
Høres bra ut Morten, da rekker jeg å myse litt på speidelen din før middager og slikt.

Jeg er gjerne med på fellesbrygg, og kan de fleste dager bare jeg får beskjed noen dager i forveien.
 
Takk for super NM, det var morsomt og lærerikt ,men slitsomt.
Og Morten hvis det er plass til en bryggekropp til på terassen din så tar jeg en tur, kan ta med beer geek breakfast vi brygga på nøgne ø
 
Skulle gjerne ha vært med lørdag, men skal feire jubileum her hjemme med mange gjester og en treretters.

Tror jeg får mindre kreds om jeg deltar hos deg Morten enn jeg fikk under vår rosa happening i høst.  >:D

Deltar gjerne på en fellesbrygging over påske.

R
 
Nok en utolerant drage - send henne til Danmark, du også! 

Jeg høres kjekk ut nå; men Dragen (Med stor D) kommer hjem lørdag kveld, så da er også jeg tøffel den nærmeste uken..... :-O

Det blir da heldigvis muligheter for både felles-, sam- og enkeltbrygginger fremover!

MM
 
Forstår det snakkes om brygging på Speidel. Jeg skulle gjerne ha sett den anvendt "live" før jeg tar min nyanskaffelse i bruk. Enn så lenge står den bare i kjelleren og blir dyrere og dyrere. Men nå til helgen rekker jeg ikke. Kunne det være en ide å lage en laugsoversikt over hvem som har hva av bryggeutstyr? Så blir det kanskje enklere å ta direkte kontakt. Hvis ikke dere alle kjenner hverandres bryggerioppsett...

Torbjørn

Forresten, ble det tatt noen bilder av den ferdige NM-standen?
 
Ligger noen bilder på forum, men jeg vet Jon tok noen bilder. Speidel gutane er vel Jon, Morten, Helge. Korriger meg hvis jeg tar feil.
 
Tilbake
Topp