Speidel 20 pluss

test av nytt anlegg temperaturen stopper på 98.5 skal være 100grader. Måler med termometer med lokk på viser 103.1 grader dei siste 20 min
 
Fekk justert gradene til 100 på displayet men vatne er 102.8 grader har prøvd med tre typer termometer så satser på det går bra
Innebærer det at du har kalibrert Speidelen til å vise 100 når det koker? I så fall kan du ha klusset til resten av skalaen. Speidel har en litt underlig programmering når det gjelder kok: Timeren på koketiden starter når temperaturen er fire grader under innstilt koketemperatur. (Alternativt når temperaturen er over 95 grader og ikke har økt på 2 minutter). Deretter bryr ikke Speidelen seg om å vise rett temperatur så lenge det koker. Hos meg viser den som regel 98,5 i displayet. I praksis har jo dette ikke noe å si, siden de fleste greier å se om det koker eller ikke. Derimot er det viktig at den måler og viser rett temperatur under meskingen. Der er den spot on hos meg.
 
justerte i menyen til 3 fekk no 100 i displayet men vatn er rundt 102 grader med lokk / isoleringkappe / temp i garasjen er 15 grader og eg er 37.5 meter over havet håper dette går bra må vel beregne litt meir skyllevann starter med min første brygg til helga med Black IPA
 
justerte i menyen til 3 fekk no 100 i displayet men vatn er rundt 102 grader med lokk / isoleringkappe / temp i garasjen er 15 grader og eg er 37.5 meter over havet håper dette går bra må vel beregne litt meir skyllevann starter med min første brygg til helga med Black IPA

Ikke bry deg om tempen som står i displayet når det koker. Mål heller i en mesk eller med vann mot et termometer du stoler på, og juster så deretter. Hos meg koker ting gjerne på diverse temperaturer, spørs på utetemperaturen og hvor hardt jeg koker. Ikke speidel dog, men målt med termometer uansett :)
 
Ikke bry deg om tempen som står i displayet når det koker. Mål heller i en mesk eller med vann mot et termometer du stoler på, og juster så deretter. Hos meg koker ting gjerne på diverse temperaturer, spørs på utetemperaturen og hvor hardt jeg koker. Ikke speidel dog, men målt med termometer uansett :)
Skal føre logg under brygginga men legger inn oppskrifta på speidelen måler temp sjølv,hadde ikkje tenkt å få stopp under brygginga og får håpe det ikkje koker over på grunn av for høg temp
 
Tilbake
Topp