Speidel kulekran, elendige gjenger.

La meg si det med en gang, Ola B. Skarland på Petit har gitt god service. Jeg bestilte i juli en kulekran til min SB 50l: http://shop.petit-agentur.no/products/speidel-kulekran-34-i-rustfritt-stal2
Jeg så med en gang at gjengene inn mot Speidelen var litt rufsete, og det viste seg at kranen lot seg ikke skru på. Etter et par omdreininger var det bom fast. Skarland sendte øyeblikkelig en ny og jeg returnerte den defekte. Han var veldig spent på å se den, for dette er jo tysk kvalitet, selvom jeg noe respektløst antydet at tyskerne kunne ha underleverandører adskillig lenger øst i verden.
Så kom den nye som jeg legger ved bilde av, altså for å gjøre det helt klart: dette er den nye som ble sendt som erstatning for den defekte!. Den gikk på med noe skraping. Bildet viser at gjengene er under all kritikk. Jeg ble litt høytidelig overfor OlaB. og skrev: "Høyst bemerkelsesverdig!" Han avventer svar fra Tyskland. Jeg også.

speidel kran.jpg
 
Det der var elendige greier.
Hadde jeg fått et stk gjenger som dette er jeg stygt redd for at jeg ikke hadde hatt tålmodighet til å returnere, men funnet frem nålefil settet og renset gjenger.
Tålmodighet er en av de dydene jeg ikke har
 
Det der var elendige greier.
Hadde jeg fått et stk gjenger som dette er jeg stygt redd for at jeg ikke hadde hatt tålmodighet til å returnere, men funnet frem nålefil settet og renset gjenger.
Tålmodighet er en av de dydene jeg ikke har
Den som er avbildet var ikke den returnerte. Den avbildede gikk på med litt skraping. Den jeg returnerte var hinsides nålefiling syntes jeg.
 
Tilbake
Topp