Speidel wifi-modul - ikke imponert

bardevjen

Norbrygg-medlem
Har brukt wifi-modulen et par måneders tid før den plutselig ikke fungerte lenger. Fikk ikke kontakt med maskinen via wifi og da jeg gikk inn på settings - wifi fikk jeg meldingen module not present. Hadde da lagt inn siste versjon da jeg kjøpte den. Da PCen min begynte å skurre, oppgraderte jeg hovedkort, CPU og ram i tillegg til windows 10. Prøvde deretter igjen å få installert firmware, men uten hell. Merket meg at windows ikke fant driver og kjørte inn de som følger med firmware-pakken. Ser at det står at wifi-modulen funker på windows 7 eller nyere i manualen, men det gjør den tydeligvis ikke.

Vet ikke helt hva jeg må gjøre, men reinstallering av windows 7 er jo en mulighet. Det er bare noe irriterende at dette ikke fungerer på den siste versjonen av windows (som det jo står det skal gjøre).

Er det flere som har opplevd samme problem?

Mvh,
Bård A Evjen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lite sannsynlig at det har noe med Win 10 å gjøre. Har selv brukt Win 10 til å oppdatere. Speidelen sier jo at modulen ikke er til stedet og da er det trolig at modulen har sluttet å virke. Siden pc'en heller ikke finner modulen er nok dette synderen.
 
Ok, skjønner hva du sier. Problemet er at jeg har fått tilsendt en ny wifi-modul, men denne fungerer heller ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sjekk hvilket com-port nummer wifi-dingsen har fått i enhetsbehandlingen. Den funker ikke hvis den har 10 eller høyere. Da må du endre nummeret i enhetsbehandling, og bytte med en av de enhetene som har lavere portnummer.
 
For ordens skyld, her er hvordan du endrer portnummer i windows 10.
Hold windowsknappen på tastaturet inne (den med flagget) og trykk bokstaven R.
Skriv devmgmt.msc i feltet merket "åpne".
Dobbeltklikk Porter(COM og LPT)
Da skal du se porten som speidel-enheten er koblet til sammen med alle de andre.
Hvis denne er 10 eller høyere er dette problemet ditt.
Dobbeltklikk en av de lavere portene. (eks. COM5)
Velg fanen "Portinnstillinger"
trykk på knappen "Avansert"
Her kan du gi porten et annet portnummer blant de som er ledig. Gi den et nummer høyere enn 10, og trykk OK til du er ute.
Gjør det samme med den som tilhører wifi-enheten, men nå vil det lave nummeret være ledig, så du kan gi den dette.
Voila. Wifi-enheten din vil nå funke. (Håper jeg)
 
Tilbake
Topp