Speidels Brewmaster

J

Jan Morten

:'( Har noen i dette forum stiftet bekjentskap med denne fortreffelige anrettningen 

http://www.speidels-braumeister.de/
Jeg har så lyst på 20L versonen at det gjør vondt........ :D  vårt lille bryggerlaug må nok se langt etter
noe så snasent som dette :help:

Jaja en kan jo drømme til filmen http://www.speidel-behaelter.de/Braumeister.WMV  ;D

Mens man setter sine ekstrakter til gjæring :brygging:

Ups... Kansje man ikke burde drive med slik "reklamering" i så fall beklager jeg! og administrator får gi meg en smekk  :eek:
 
Vel, det blir ingen smekk idag på deg heller ;).

Jeg spurte Ola i Petit Agentur om denne anrettningen siden jeg også var fascinert av å ha noe så kompakt. Han sa at han bare såvidt hadde begynt å markedsføre den men han regnet nok med at det skulle bli solgt en del. Også på tyske og nederlandske fora har jeg lest en del positive tilbakemeldinger om Speidels Braumeister. Den eneste ulempen som ble fremhevet gang på gang var naturlig nok prisen, skjønt man får ordentlige greier laget av rustfritt stål. Dette kan tyskerne.

Fordelen med å ha en sånn innrettning er kanskje at man heller kan lage mange små brygg enn noen få store, siden utstyret gjør at brygget blir lett reproduserbart. I tillegg tar det vel ikke all verdens tid å rengjøre utstyret etter brygging.

Jeg er også spent på eventuelle 'lurking Speidels'!  :brygging:
 
Hvor mye koster den 20l og 50l i Tyskland Eduard (i euro)?

Tipper det er dyrt, men fyttirakkern så bra :)

Ser at Petit reklamerer for de, men prisen synes ikke på siden dems.. litt merkelig

I Tyskland koster 50 liter dette : 2.190,00 EUR pro Stück

2190 EUR

Euro
1 EUR = 7,78 NOK = 17036,91 NOK

17 laken er mye penger, men hvorfor ikke.. Dette ser jo så bra ut.. Skulle jeg investert på nytt hadde jeg kanskje gått for denne.
 
Med tanke på denne prisen.. Går det ikke an å bygge seg et lignende system dersom man har tilgang på mye rustfritt, og kan sveise?  :)
 
Noen som har forsøkt det, og det går sikkert bra. Men da må man kunne sveise osv. Ola sendte meg prisene også men jeg husker dem ikke. Husker bare at han ikke lå så veldig mye over de tyske prisene, det var jo positivt.
 
Det er veldig kompakt ja, men man kunne nok fått til en lignende løsning.. Men hvordan pumper denne pumpen? Pumper den mesken ut i bunn, eller kan det være hull i hele stigerøret?
 
I følge demonstrasjonen (filmen) pumpes vesken opp gjennom meskekaret (overflow) ser det ut til. En veldig snedig patent ;)

Og prisen.... 20L vesonen koster nært 14 STORE lapper gutter  :eek:

Men den er jo også av beste tyske kvalitet og vil utvilsomt gi glede for hjemmebryggeren i mange år :brygging:
 
Brumas Braueule! Også kule saker, bare enda dyrere  :-[. Bedre egnet for pubber som vil tilby hjemmebrygget øl og noe fint å se på fra baren. Men også den får gode tilbakemeldinger fra hjemmebryggermiljøet i de nederlandske og tyske språkrom.
 
Tilbake
Topp