Spennende Kickstarter prosjekt - BrewBit

Jeg oppfordrer alle norbryggs medlemmer til å avse 30 kroner (5$) til denne kickstarteren. Det har vi alle råd til å avse for å få dette prosjektet i gang.

Jeg har bidratt med mine 5$ nå  :yes:
 
Tja, ut fra estimatet på web siden vil den koste ca. $160.

Pass på... den er spesifisert med NEMA 5-20 cable som er US kabel 120V.... Kan ikke se at det kommer en 230V versjon enda ...
 
Den ser jo veldig fin ut, enkel å styre osv, men gjør den noe som en STC-1000 ikke gjør?
Ser ut som den har flere sensor innganger, men det er vel det eneste.
 
I forhold til  STC-1000 er den open source og det rimelig viktig for de fleste som ønsker å tilpasse dem eller bygge noe helt annet basert på disse.
 
Jens Martinsen skrev:
Tja, ut fra estimatet på web siden vil den koste ca. $160.

Pass på... den er spesifisert med NEMA 5-20 cable som er US kabel 120V.... Kan ikke se at det kommer en 230V versjon enda ...

Står helt nederst på kickstarteren at den støtter 230V  :skitbra:

La igjen $25 for et klistremerke  :ilike:
 
steinmb skrev:
I forhold til  STC-1000 er den open source og det rimelig viktig for de fleste som ønsker å tilpasse dem eller bygge noe helt annet basert på disse.
Open source er greit nok det, men på en temperaturkontroller er det bortkastet å femdoble prisen. Det er tross alt en termisk bryter. Du kan uansett hvis du absolutt vill ha en kjempegenial termostat og nekter for pid bruke en arduino og en termoføler for brøkdelen av hva denne koster.
Synes hele greia er en overpriset puck.
 
magne1972 skrev:
steinmb skrev:
I forhold til  STC-1000 er den open source og det rimelig viktig for de fleste som ønsker å tilpasse dem eller bygge noe helt annet basert på disse.
Open source er greit nok det, men på en temperaturkontroller er det bortkastet å femdoble prisen. Det er tross alt en termisk bryter. Du kan uansett hvis du absolutt vill ha en kjempegenial termostat og nekter for pid bruke en arduino og en termoføler for brøkdelen av hva denne koster.
Synes hele greia er en overpriset puck.

+1

Enkel termostat med varmekilde uten stort magasin er greit.
 
Se hva som kom i posten idag :)










Its alive!



Test med å lade iPhone så lenge det er over 20 grader i rommet :)




Skal få delt en session så fort jeg får koblet den opp i bryggelokalet! For meg er denne gull verdt siden jeg ikke brygger hjemme hos meg selv. Da kan jeg følge med på gjæringen med infrared webcam som står i kjøleskapet og sette igang forskjellige temperaturprofiler til riktig tid avhengig av hva slags øl det er jeg lager!
 
Så hvordan fungerer brewbit? Er du fornøyd med funksjonaliteten og produktet? Vurderer å kjøpe en slik selv, men ser de har en del feil med produktet og åpne bugs.
 
Jeg var kjempefornøyd! Den ene gangen jeg har brukt den. Herlig UI og morsomt å kunne dele aktive sessions med folk man har brygget sammen med. Men så...

Når jeg skulle sette igang skap nr 2 så fikk jeg pluselig ingen readout på den ene sensoren. Så feil readout. Så feiget jeg ut når jeg skulle dra på ferie og satt på UT-200 til å gjøre jobben med Brewbit som overvåker. Når jeg så kommer hjem tror jeg loggen er så lang at webgrensesnittet henger seg helt når det skal vise frem active session, og om ikke det var nok så funker ikke touchskjermen som jeg tenkte å bruke til å nullstille spetakkelet, selv etter å ha skrudd av og på strømmen...

Så er nok trygt å si at de trenger å meisle ut litt bugs ja.. Men de står på skal de ha! får god feed back og ser de meisler ut bugs fortløpende. Men forølig tør jeg ikke slippe den løs på en ny batch
 
Hvordan står det til nå Leif? Har du litt mer oppdatering til oss som har sittet på gjerdet?

Ja pussig du nevner det :) Fikk den tilbake for 2 uker siden etter å ha retunert den for rep. Den funker nå fint i manuel mode men har mistet kontakt med wifi. Har ikke puttet så mye energi i å få den til å fungere ettersom jeg kun har turt å sette den til å kontrolere et skap som gjærer en øl som er griseinfisert (eksperiment med langtidslagring av vørter før gjæring)

Bruker ut200 til ekte jobber foreløpig og skulle jeg brukt 1-2k på temperaturstyring idag så hadde jeg nok valgt det nye PrewPi oppsettet for det ser skikkelig tøft ut! Skikkelig fleksibelt og en veldig aktivt utviklermiljø ser det ut som
 
Tilbake
Topp