Splitbatch

Midgard_Brygghus

Norbrygg-medlem
Brygget en dobbel batch med kølsch som jeg delte i 2 forskjellige gjæringskar , en i allrounder og en ss brewtech , ca 22l i hver , brukte like mye slurry av K-97 i begge , men det er kun ståltanken som gjærer , den har gått fra 1.056 til 1.034 på 2.5dag , den andre står på 0.. bruker blowoff og ikke trykk
 
Brygget en dobbel batch med kølsch som jeg delte i 2 forskjellige gjæringskar , en i allrounder og en ss brewtech , ca 22l i hver , brukte like mye slurry av K-97 i begge , men det er kun ståltanken som gjærer , den har gått fra 1.056 til 1.034 på 2.5dag , den andre står på 0.. bruker blowoff og ikke trykk
Den er lei, det skal jo ikke være forskjell på Split batch og samme gjær. Men det er det jo tydeligvis. Må ta utgangspunkt i hva som teoretisk kan være ulikt, uten at jeg har kjennskap til prosessen din. Temperatur? Kan du ha målt Temperatur på topp/bunn og at den ene kan ha vært for varm og drept gjæren? Var det slurry fra samme enhet? Eller 2 ulike glass som kan ha fått ulik behandling?
 
Tilbake
Topp