Spunding valve fra brewshop.no

Jeg kjøpte en annen en etter kort tid. Slike der er veldig unøyaktige. Man kan redde den litt ved å ha på gjengetape slik at sideveis bevegelse av mutteren påvirker mindre. Den funker, men er ikke akkurat set and forget da jeg føler man må justere mange ganger over tid for å treffe det man skal.
 
Trykkmåleren går til 15 psi. Det er for lavt for karbonering. Tåler ikke å få væske i seg heller. Og det kan skje. Liker ikke kondens heller.

Du bør ha trykkmåler som er væskefylt og tåler en del væske uten å bli ødelagt.
 
Den skal kun brukes ved overføring til fat fra Unitanken min, som aldri vil være trykksatt på mer enn 12-13 psi. Tenkte slik sett at denne ville fungere fint til det bruket?

Link til en som man med sikkerhet vet er bedre?
 
Den skal kun brukes ved overføring til fat fra Unitanken min, som aldri vil være trykksatt på mer enn 12-13 psi. Tenkte slik sett at denne ville fungere fint til det bruket?

Link til en som man med sikkerhet vet er bedre?
Jeg syns den fungerer ganske bra til overføring til fat.. da er jo du til stede å kan regulere mottrykket underveis. Som spunding ventil under gjæring er den nok i nedre sjiktet.
 
Jeg syns den fungerer ganske bra til overføring til fat.. da er jo du til stede å kan regulere mottrykket underveis. Som spunding ventil under gjæring er den nok i nedre sjiktet.

De høres bra ut. Bestilte meg en slik i ste da jeg ikke fant noe tilsvarende i andre norske butikker. Jeg har aldri brukt en spunding valve før, men er det mye "regulering" som må til underveis, eller er det håndterlig? Jeg må vel kanskje styre litt med CO2 regulatoren og trykket på gjæringstanken og, så fint om det ikke er for mange ting som skjer på en gang :D

Men igjen, om det er noen som vet om en som fungerer bedre så tar jeg i mot innspill med takk :)
 
Alternativet er å lage en selv med deler fra biltema eller jula.

Gir spunding valven fra brewshop et forsøk, virker som den kan funke til mitt bruk, så får jeg heller kjøpe noe dyrere/bedre om den viser seg og være kjipern :)
 
Gir spunding valven fra brewshop et forsøk, virker som den kan funke til mitt bruk, så får jeg heller kjøpe noe dyrere/bedre om den viser seg og være kjipern :)
Siden du ikke skal bruke til gjæring under trykk eller karbonering så funker det helt greit med den hos brewshop.
 
Jeg har den men kan ikke si noe om den da jeg har ikke prøvd den.Den ble kjøpt for å slippe ut gass når jeg tapper fra gjærkar under trykk til fat
 
Tilbake
Topp