Status på flaskekonkurransen til NM

Siste status på flaskekonkurransen i NM:

Vi har mottatt 282 bidrag. Det er en 97,2% økning fra i fjor. Ølene fordeler seg slik på hovedklasser:

Lys lager: 27
Mørk lager: 23
Lys ale: 82
Mørk ale: 68
Sterk spesialøl: 82

Forbedømming foregår mandag til torsdag de to førstkommende ukene. Ølene vil bli bedømt i tre omganger: Innledende runde som sender rundt 25% av ølene videre til en semifinale som sender de tre beste i hver hovedklasse videre til selve finalen 9. april på Fabrikken.

Dersom du har levert inn ølet ditt, men ikke har mottatt bekreftelse på e-post, ta kontakt med oss.
 
Jeg synes dere har gjort en kjempejobb.
For min del har det vært en meget ryddig påmelding, veldig god info og bra tilbakemeldinger.
Håper dere stiller opp igjen og bruker samme løsning neste år.

:amen:  :amen:  :amen:  :amen:  :skaal2:
 
roba skrev:
Jeg synes dere har gjort en kjempejobb.
For min del har det vært en meget ryddig påmelding, veldig god info og bra tilbakemeldinger.

Det er hyggelig å høre. Vi har gjort mye for å forbedre informasjon, rutiner og skjemaer, ikke bare for å gjøre det enklere for deltagerne, men også for å gjøre jobben mer overkommelig på arrangørsida.
 
roba skrev:
Jeg synes dere har gjort en kjempejobb.
For min del har det vært en meget ryddig påmelding, veldig god info og bra tilbakemeldinger.
Håper dere stiller opp igjen og bruker samme løsning neste år.

Jeg må bare si meg enig. Og som tidligere nevnt; dersom det skulle være behov for noe dugnadsarbeid, er det bare å ta kontakt.
 
Martin E skrev:
Forbedømming foregår mandag til torsdag de to førstkommende ukene. Ølene vil bli bedømt i tre omganger: Innledende runde som sender rundt 25% av ølene videre til en semifinale som sender de tre beste i hver hovedklasse videre til selve finalen 9. april på Fabrikken.

Får vi vite resultatene etterhvert ?
Når er innledende runder over, og når er semifinale ?

Forøvrig stiller jeg meg også i køen over applauderende medlemmer - så langt, meget godt gjennomført !
 
BorBar skrev:
Får vi vite resultatene etterhvert ?
Når er innledende runder over, og når er semifinale ?

Innledende runder er i hovedsak til og med onsdag 6, seminfinaler i hovedsak torsdag 7. april.

Det er ikke bestemt om resultatene blir offentliggjort underveis enda.

Forøvrig er totalantallet deltagende øl nå 288, etter at vi fant en pakke til i resepsjonen og en på postkontoret.
 
Yngve J skrev:
Jeg må bare si meg enig. Og som tidligere nevnt; dersom det skulle være behov for noe dugnadsarbeid, er det bare å ta kontakt.

Takk for tilbudet, men det har ikke vært spesielt mye behov for dugnadsjobbing og Kristianiastudentenes Haansbryggerlaug har stilt opp.
 
Yngve J skrev:
roba skrev:
Jeg synes dere har gjort en kjempejobb.
For min del har det vært en meget ryddig påmelding, veldig god info og bra tilbakemeldinger.
Håper dere stiller opp igjen og bruker samme løsning neste år.

Støtter det fult ut. Supert opplegg og kjempeflott innsats.
Likte spesielt at innmeldingsskjemaet var forandret. (klipp og lim fra Beersmith) og at man fikk tilbakemelding om at ølet var motatt og godkjent for konkurransen.

Lykke til alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!!1

Jeg må bare si meg enig. Og som tidligere nevnt; dersom det skulle være behov for noe dugnadsarbeid, er det bare å ta kontakt.
 
Dersom noen har mulighet til å hjelpe til litt på Chateu Neuf tirsdag og enten onsdag eller torsdag denne uka hadde det vært fint. Litt gjennomgang av hva som skal gjøres på tirsdag og hjelpe til med å finne fram og rydde bort onsdag eller torsdag.
 
Jeg sier meg enig i det Gustav sier. Doblet antall deltakende oel byr ogsaa paa nesten dobbelt saa mye aktivitet, og det tar paa naar man er faa. Saa hvis du har anledning, noel ikke og meld deg hos Gustav. Ved tidlig oppmoete har vi anledning til aa spandere middag slik at du ikke trenger aa rekke spising i forveien. Dette er ogsaa en gyllen anledning til aa se bak kullissene, samt bli bedre kjent med andre medlemmer i Norbrygg og dommere, som foroevrig ogsaa gjoer en innsats som fortjener applaus. Det er ikke bare-bare aa faa bedoemt naert opptil 300 brygg og gi deltakerne aerlige, nyttige og oppbyggende tilbakemeldinger.

Hvis du blir med og hjelper til vl det ogsaa vaere veldig nyttig dersom du vurderer aa ta dommerkurs for aa bli sertifisert dommer i tiden som kommer. Det er ikke fastsatt noen dato for slike kurs ennaa, men det finnes planer om aa faa gjennomfort kurs i loepet av ihvertfall dette kalenderaaret.

En generell tilbakemelding fra dommerne i dag kan jeg ta meg raad til aa videreformidle her. Oelet som ble smakt paa i kveld holdt for det meste god kvalitet. Det var mye godt oel, noe som viser at deltakerne er flinke til aa brygge, passer paa hygienen og laerer mye av aa diskutere brygging paa forumet og utenfor. Det faar gjerne bli sagt!  :yes:
 
Litt mot prinsippene mine 'kicker' jeg denne tråden frem til synet igjen, da en vellykket gjennomføring av NM2011 er helt avhengig av frivillig innsats fra (helst) et større antall personer, på nokså kort varsel.

Er du bered til å hjelpe til og gjøre en god innsats (og få med deg middag på kjøpet), ta gjerne kontakt med Martin E. Andresen (førti tjuetre nittien sekstiseks) eller Gustav Foseid (nittoto null én sekstifem femtiseks) :)
 
Eduard skrev:
Litt mot prinsippene mine 'kicker' jeg denne tråden frem til synet igjen, da en vellykket gjennomføring av NM2011 er helt avhengig av frivillig innsats fra (helst) et større antall personer, på nokså kort varsel.

Er du bered til å hjelpe til og gjøre en god innsats (og få med deg middag på kjøpet), ta gjerne kontakt med Martin E. Andresen (førti tjuetre nittien sekstiseks) eller Gustav Foseid (nittoto null én sekstifem femtiseks) :)

Litt morsomt at forespørsel på dugnadsjobb ble avvist bare 5 poster lenger opp i tråden da..
 
neslekkim skrev:
Litt morsomt at forespørsel på dugnadsjobb ble avvist bare 5 poster lenger opp i tråden da..

Å ta imot flasker og å koordinere selve forbedømmingen er litt forskjellige ting. I alle tilfeller ser det ut til å gå rundt på organiseringsfronten nå, men vi trenger fortsatt flere dommere enkelte kvelder.
 
Tilbake
Topp