STC-1000 og frostvakt .

Den der er jo ikke no erstatning for en stc 1000. Den varmer opp hvis for kaldt, thats it. Tipper det vil være en del restvarme i det elementet når skrudd av og. Hvis tanken er å gjære i et kjøleskap/lite rom der omgivelses temperaturen er LAVERE en ønsket gjæretemp så kanskje.. Vurder heller stc1000/incbird og varmebelte..o_O
 
Er det noen som har prøvd akkurat den versjonen der da?

Jeg er jo skeptisk, som flere andre her. Men kanskje den funker? Den er nok ikke like nøyaktig som en dedikert termostat, vil jeg tro, men hvem vet? Det er jo en stor masse man skal måle.
 
Har 2 slike i bruk, men da sammen med stc1000, har ikke sjekket hvor nøyaktig den innebygde termostaten er, har ikke vært et tema da det er ganske greit å legge i 90kr ekstra for å ha en stc der en kan mye lettere justere opp og ned gjæringsforløp mtp stormgjæring og coldcrash. Samt retention tid på element, osv. Ved å justere på denne skruen på elementet må en jo stå å passe på at det blir riktig og hele tiden føle seg frem, tviler på en kommer ned på 0.5grader nøyaktighet med bare øyemål, men la gå, er jo bare å prøve....
 
Det jeg tenker og, det hjulet er nok ganske "kinesisk" av seg. Vil tro man må babysitte det mye for å få ting til å stemme, og ved forskjellige temperaturer. Men når det først funker, så funker det kanskje.
 
Tilbake
Topp