STC-1000+ og profiler

n5k

Norbrygg-medlem
Heisan!

Jeg har planer om å lage til et kjøleskap for bedre kontroll på gjæringen, og har skaffet meg en flashbar STC-1000. Arduino, og endel erfaring med det, har jeg fra før, så den jobben skal gå fint.

Det jeg derimot lurer på, som jeg ikke helt har klart å skjønne ut fra den lange tråden på homebrewtalk - eller via søking her inne og googling - er dette med profiler.

Slik jeg skjønner det, så kan man legge inn flere gjæringsprofiler, og så, når man setter dunken(e) inn i skapet, så er det bare å fyre i gang den profilen som "hører til" det brygget man skal gjære. Har jeg forstått det riktig?
Det vil da i så fall si at jeg kan ha én profil for lager, én profil for saison, én profil for pale ale, osv?
Så da slipper man og stå og trykke seg blå på fingertuppene i kronglete menyer osv.

Stemmer dette med virkeligheten?

Jeg mener også jeg har lest et sted at profilene kan lages på en PC, og lastes inn på STCen med en HEX-fil - stemmer det? Det hadde i så fall gjort saken enda bedre! For da vil man vel, hvis jeg ikke tenker helt feil, kunne kopiere ferdige og fungerende profiler av hverandre, bare ved å sende hverandre disse filene?

Er jeg helt på jordet her, eller har jeg forstått det riktig?

Educate me! ;)
 
Du har forstått ja. Alt er godt forklart i tråden på HBT og intruksjonen på github
 
Kult.
Finnes det noe "offisielt" sted man deler profil-filer med hverandre?
 
Nei, det har vi ikke sett :)

Vil anbefale å lage profiler basert på egne erfaringer og notater, for du har vel sjekket gjæringsforløpet på tidligere brygg?
 
Har bare ett brygg på kappen foreløpig. Står og bobler seg inn i uke to nå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp