STC-1000 trøbbel.

Trond.A

Norbrygg-medlem
Hei.
Skulle koble min nyinnkjøpte STC-1000 til en fryser som skal bli min nye kegerator.
Men etter å ha koblet og prøvd å stille vidunderet inn, vil den ikke koble inn fryseren.
Må innrømme at jeg ikke er en racer på teknisk engelsk, men prøvde likevel.
Stilte Temperature set value på 7c
Difference set value på 1
Compressor delay time på 1 min
og Temperature calibration value (som jeg ikke aner hva betyr) på 1.
Ingenting skjer!  :rasende:
Noen med en ide om hva som er galt?
 
STC-1000....
for å sette instillingene, hold inne S-knappen til du får F! i displayet.
set temp med pil opp/ned... osv... når alt er innstilt, må du trykke on/off knappen får at det skal virke....
 
Temperature calibration er for å kalibrere feilmarginen på sensoren.... den må du nesten ta i forhold til ditt eget termometer....:)
For å begrense start og stopp på kompressoren min har jeg satt time til 4 min... og som deg temp på 1 grad. fungerer utmerket her.

EDIT: Så lenge det blinker et lys oppe eller nede til venstre i displayet, vil det si at temp er for høy eller lav, men time er utenfor instilt verdi.....
lyser øverste lys, er kjølerutgang aktivert, lyser nederste er varmeutgang aktivert.....
 
Trond.A skrev:
Det lyser for "cool", ingen blinkende lys. :jaha:
da er rele-utgangen for kjøling aktiv, og time innstillingen er pasert.
da skal kompressoren gå hvis du har koblet riktig....
finnes flere oversiktlige skjema på forumet her..... søk etter STC-1000 og du skal finne...
dette er geniale saker bare man skjønner "gangen" i dem.
Hvis du har problemer, kan jeg legge ut et koblings-skjema og en bruksanvisning til den for deg.
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3891.msg29365.html#msg29365... her er kjølingen jeg la ut til test...
 
Koblings skjemaet som fulgte med såg jo veldig greit ut. Strøm inn til venstre merket AC Power, sensoren på siden av den, og utgang, til kompressoren til høyre, merket Cooler AC Power.
 
Trond.A skrev:
Koblings skjemaet som fulgte med såg jo veldig greit ut. Strøm inn til venstre merket AC Power, sensoren på siden av den, og utgang, til kompressoren til høyre, merket Cooler AC Power.
må huske at dette kun er releutganger som er strømløse. se bildet mitt, og følg den tråden.....
det er ikke så vanskelig, men stc-1000 leverer ikke spenning ut til apparatene, det må du gjøre....

Oddvar beskriver dettte utrolig bra med sine tegneferdigheter...:)
 
magne1972 skrev:
Trond.A skrev:
Koblings skjemaet som fulgte med såg jo veldig greit ut. Strøm inn til venstre merket AC Power, sensoren på siden av den, og utgang, til kompressoren til høyre, merket Cooler AC Power.
må huske at dette kun er releutganger som er strømløse. se bildet mitt, og følg den tråden.....
det er ikke så vanskelig, men stc-1000 leverer ikke spenning ut til apparatene, det må du gjøre....

Ser ikke noe bilde  :roedme:
 
reposter oddvar sin tegning jeg da... uten å spørre, men håper det går bra.
den ligger tross alt ute her.
 

Vedlegg

  • oddvar.jpg
    oddvar.jpg
    60,3 KB · Sett: 4.104
Men kun kjøling da?

Power inn  X   X
Cooling      X   X

Sensor        X    X

Kappe ledningen mellom støpsel og motor og koble på Power inn fra støpsel siden og Cooling på motor siden. Sensor er jo bare å koble rett på.
Man trenger vel ikke varme?
 
Geir Ove skrev:
Men kun kjøling da?

Power inn  X   X
Cooling      X   X

Sensor        X    X

Kappe ledningen mellom støpsel og motor og koble på Power inn fra støpsel siden og Cooling på motor siden. Sensor er jo bare å koble rett på.
Man trenger vel ikke varme?
kobler du slik, smeller det....
skal du ha kun kjøling kobles den på samme måte, men uten kabler til varme-releet....
 
Tilbake
Topp