STC-1000, UT-100,200,300 PROBLEMER?

Rondal

Norbrygg-medlem
Hei. Har kjøpt meg en fryseboks for lagring av ølfat. Tenkte å bruke en UT-200 for temperaturkontroll. Men nå har jeg lest litt på forumet, og har selv opplevd problemer med UT-200 Gjæret en Ale i kaldt rom med UT-200 og en liten varmeovn. Så etter et strømbrudd i noen sekunder blei ovnen stående på uten at UT-200 koblet ut ved gitt temperatur. Nå frykter jeg at fryseboksen blir stående på fullt ved strømbrudd og alt ølet blir dypfryst. Regner med at fatene rykter også. Så har vi spørsmålene:. Er det noe som har opplevd eller har hørt om noen som har opplevd at STC-1000 kan oppføre seg sånn?. Finnes det en sikring for å unngå dette? Noe som kobler ut strømmen når det blir for kaldt.
 
STC-1000 fungerer helt normalt etter et strømbrudd. Har prøvd det flere ganger ved å trekke ut kontakten og sette den inn igjen, og ingenting av programmering forsvinner.
 
Jeg har erfart at ved strøm/sikringsbrudd så kan de bli "hengende" i utkoblet tilstand. Jeg vet ikke om dette kan være en innebygd sikkerhetsfunksjon (eller bug) dersom UT-2/300 mister spenningen mens de er belastet?
Løsningen (4-5) tilfeller siste to år) har vært å frakoble UT-2/300 fra både strøm og tilkoblet utstyr, vente et par minutter. Deretter koble alt til igjen.
Det virker altså som om apparatet trenger å bli resatt i gitte situasjoner. Jeg har ikke opplevd at de har blitt hengende i "på" stilling.
Er du redd for det, prøv denne før UT-200en: http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Jordfeilbryter/Jordfeilbryter-2000030602/
Jeg hadde en slik før og den måtte resettes etter hvert strømbrudd.
 
Takker for svarene. Tror jeg kommer til å bruke STC-1000. Virker som de aller fleste er fornøyd med den. Fin den Jordfeilbryteren som er linket til,viss den må resettes etter hvert strømbrudd. Da slipper en å få dypfryste fat viss UTen henger seg opp
 
Tilbake
Topp