Stc 1000

bjørn erik bjerk

Norbrygg-medlem
Monterte en stc 1000 idag, står 12v på kontrolleren og 230v i bruksanvisning. Fulgte anvisninger og satt på 10,5 GR og 0,5 i slingringsmonn. Etter den slutter å blinke (forsinkelsen) ser det ut som alt stemte men det er ikke strøm på kursen for kjøling...



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Antar at du powrer den med 12V?

Uansett, hvis enheten virker så lag et skjema så ser vi fort hvorfor det ikke virker som det skal.
 
Holder selv på med å bygge en stc-1000. Kan ikke se at jeg har sett noen plass at den skal ha annet enn 230v?
Eller er det flere versjoner/typer av samme?
(Jeg har A-400P versjonen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Best jeg dobbeltsjekker min stc da, så ikke får svidd pannelugg og røyksopp over boksen. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Monterte en stc 1000 idag, står 12v på kontrolleren og 230v i bruksanvisning. Fulgte anvisninger og satt på 10,5 GR og 0,5 i slingringsmonn. Etter den slutter å blinke (forsinkelsen) ser det ut som alt stemte men det er ikke strøm på kursen for kjøling...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hører du at releet knepper når kjølingen settes i gang? I så fall er det nok koblingsfeil, men det er vanskelig å si uten koblingsskjema.
 
Antar at du powrer den med 12V?

Uansett, hvis enheten virker så lag et skjema så ser vi fort hvorfor det ikke virker som det skal.
Men er det sånn å forstå at da er det kun stc enheten som blir drevet av 12vdc? Men du må likevel ha 220v inn på enheten i tillegg? Har du kanskje et koblingsskjema du ville brukt til 12v versjonen? Grunnen til at jeg spør er at for lenge siden bestilte jeg feil enhet, og kunne tenkt meg å koble den opp. Ser på utenlandske forum at flere foretrekker 12v pga lav spenning til enheten. Og har du et eksempel på en 12vdc du ville brukt?
 
Men er det sånn å forstå at da er det kun stc enheten som blir drevet av 12vdc? Men du må likevel ha 220v inn på enheten i tillegg? Har du kanskje et koblingsskjema du ville brukt til 12v versjonen? Grunnen til at jeg spør er at for lenge siden bestilte jeg feil enhet, og kunne tenkt meg å koble den opp. Ser på utenlandske forum at flere foretrekker 12v pga lav spenning til enheten. Og har du et eksempel på en 12vdc du ville brukt?
12 V-versjonen trenger bare 12 V. Hva du bruker releene til har ingenting med forsyningsspenningen til stc'en å gjøre, så du kan fint styre 230v-utstyr med en 12 V stc.
 
Monterte en stc 1000 idag, står 12v på kontrolleren og 230v i bruksanvisning. Fulgte anvisninger og satt på 10,5 GR og 0,5 i slingringsmonn. Etter den slutter å blinke (forsinkelsen) ser det ut som alt stemte men det er ikke strøm på kursen for kjøling...



Sent from my iPhone using Tapatalk
om alt virker har du ikke en 12V stc, da hadde det blitt fort mørkt i displayen. Har du gjort som meg på første forsøk og kobla begge lederene inn på den kursen som skal brytes? Altså, en av lederene inn og en ut til varme/kjølekilden
 
om alt virker har du ikke en 12V stc, da hadde det blitt fort mørkt i displayen. Har du gjort som meg på første forsøk og kobla begge lederene inn på den kursen som skal brytes? Altså, en av lederene inn og en ut til varme/kjølekilden

Fikk den til, hadde koblet feil ja.... står 12v men funker fint MEd 230v
30b6c89f4e0479d95e4322a49800a6b8.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
går så bra så, er det 12v den skal ha så er det bang og ikke mer stc, logge på ebay og kjøpe nytt. det skjer umidelbart og er over på sekunder. du blir kvitt en ubrukelig stc eller du finner ut at du hadde en 220v stc
 
Tilbake
Topp