Steba 27 liters elektrisk kjele

Måtte sjekke, men det er 2000w på min av en annen type, men det funka å koke i.
 
Bruker denne selv. Fungerer godt både til mesk og kok. Nå skal det sies at jeg som oftest satser på 12-liters batcher, men har tidligere testet den på 23. Da gikk det ikke farlig fort unna i svingene før vi nådde kokepunktet, men det går an å supplere med en dyppkoker. Prisen er det ingenting å si på
 
Har en Steba, og har brygget 5 batcher på den til nå. Brygger 12L-batcher. Den klarer fint å koke rundt 18L, som er min vørtermengde før kok. Blir antagelig snart å teste den ut på 25L-kok.

Jeg har pimpa min litt da. Det første jeg gjorde var å fjerne plastkrana, stegbore hullet opp til 1/2" og sette i gjennomføring med kuleventil. I tillegg har jeg investert i en meskeinnsats på 25L. Og magnetpumpe. Og DIY-kjølespiral. Men alt i alt tror jeg fortsatt jeg er noen tusenlapper under BB30 i pris. Enn så lenge.

EDIT: Det fine med Stebaen er at det følger med en bunnrist (i plast), så du kan fint bruke en stor meskepose og kjøre BIAB i den.
 
Sist redigert:
Ser veldig kult ut :) Driver å funderer om jeg skal eller ikke, siden de fleste brygga mine er på 23-25L ca og føler kanskje det blir litt lite med 12L, men igjen så kan jeg jo brygge flere ganger som er gøy. :D
 
Steba kjele, 1/2 toms kuleventil, sestos pid og PT100 sensor, 12v pumpe, meskepose, opphøyd plastrist i bånn for å unngå fastbrenning.
Pleier å ha 19L meskevann til 6-7kg malt, pumper ut og kjører med 18-19L skyllevann. Separat kokekjele da jeg liker å ha 30L+ til koking for å få 25L vørter. Sist brygg var med 75% effektivitet og øl ble det =)

 
Tilbake
Topp