Stikke om etter en uke?

Er det noe som tilsier at man ikke bør gjøre det?
Jeg har styring på temp i et lite rom med termostat koblet til dunken og så har jeg en dunk med varmekabel rundt styrt med stc 1000.

Skulle gjerne frigjort den dunken med kabel. Dumt pga av o2  kansje?
 
Har stukket om etter ei uke uten problem. Pleier dog å vente til 2 uker på samme dunk. Jeg vil tro at gjæringen bør være ferdig før du stikker om, for deretter å ha den en ukes tid på ny dunk.
 
Det virker å være ganske unison enighet om at omstikking har lite for seg satt opp mot risikoen for infeksjon og unødig oksidering av ølet.

Det finnes også ganske mange tidligere tråder om emnet, så jeg kan vel tillate meg å anbefale søk-funksjonen (den er veldig bra! :)).
 
AudunR skrev:
Det virker å være ganske unison enighet om at omstikking har lite for seg satt opp mot risikoen for infeksjon og unødig oksidering av ølet.

Det finnes også ganske mange tidligere tråder om emnet, så jeg kan vel tillate meg å anbefale søk-funksjonen (den er veldig bra! :)).
Den er grei.
Beklager.
 
Ingen grunn til å beklage - det blir bare enklere å finne relevant informasjon for de som søker dersom det ikke finnes mange tråder som tar opp de samme temaene.
Happy brewing :skitbra:
 
AudunR skrev:
Ingen grunn til å beklage - det blir bare enklere å finne relevant informasjon for de som søker dersom det ikke finnes mange tråder som tar opp de samme temaene.
Happy brewing :skitbra:
Jeg er helt enig.  Var bare litt rask på tastene.
jeg har funnet en løsning så problemet er løst.
en moderator kan gjerne slette hele tråden.
 
Tilbake
Topp