• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Store variasjoner i fraktpriser fra nettbutikkene

Hei.
Jeg skulle bastille 10 kg malt, og var innom de forskjellige bryggebutikkene for å sjekke prisene.
Jeg ser at fraktprisene varierer endel fra butikk til butikk.
Her varierte fraktprisen fra 175,- kr til 455,- kr !! for samme varen og vekt!! Kan det det være slik at bryggebutikkene tar ut noe av fortjenesten ved belastningen av fraktpris!! Det ser ut som for meg at dette er fraktpris fra Posten, og de opererer vel med same pris I norge skulle jeg tro?? Har noen andre erfart lignende I fraktprisene
 
Jeg synnes også det er irriterende hvis man bestiller noen småting og ser når pakken kommer at det er klistret på frimerker for ca halvparten av det man har betalt i frakt..
 
Kan vel også være at de tar forskjellig for innpakning? kanskje noen velger og bruke pappesker av høyere kvalitet + innlegg for og forhindre skade? ikke at det forsvarer den store forskjellen, men kanskje litt av den?

PS: har kun bestilt småting så har aldri tenkt over det
 
Om vi tar utgangspunkt i eksempelet til trådstarter er det 280.- i forskjell. Det må være en veldig flott pappeske om det er det som er grunn til den store forskjellen.
Kan du ikke sende en mail til den dyreste butikken å høre da?
 
Har jobbet med forsendelse av varer. De fleste inkluderer nok også timer lagt ned i forsendelse av varer også. En variabel som er vanskelig å sammenligne fra butikk til butikk. Som forbruker vil jeg anbefale å belønne de som er billigst, har best service og utvalg :)
 
i Norge koster det 155 for inntil 10 kg så betaler man mer så er det fortjeneste for butikken butikker som sender mye har rimeligere priser fra transportør.
 
Da synes jeg det er vanlig god cotyme og opplyse at kostnadene ved å pakke og sende blir lagt på ved fraktutgiftene. Når vi kommer til betaling på hjemmesiden, er det ofte et posten symbol ved fraktprisen. Da tror man jo at DET faktisk er postens priser, og ikke postens priser + et tilegg fra butikken. Ikke helt ærlig mate å gjøre det på synes jeg. Det var forøvrig brygging.no som var den dyreste, og bryggselv som var den billigste
 
Jeg ser at brygging.no holder til I tyssedal. Når jeg legger inn postnummeret for å få beregnet fraktkostnadene til Tyssedal, (same sted) koster det 363,- kr for å sende til same bygda. Det kan umulig stemme? Dette gjelder for 10 kg malt.
 
Joda, vet det Hans Einar, men 363,- mot postens pris på 155,- , DA synes jeg at noe ikke stemmer her. (208,- kr forskjell)
 
Sysns det blir gallet å legge på fakten for tiden det tar å pakke varene og forpaknings materiell. Det ska ligge i prisen av varen. La frakt vare just frakt.
 
Får håpe det er flere butikker som går over til post nord sine avtaler med at småpakker kan sendes fraktfritt til f.eks nærmeste rimi(for min del).
 
Tilbake
Topp