Stusser til Iwaki MD30

Forvirret

Norbrygg-medlem
Har en slik pumpe liggende og tenkte å få fatt i deler slik at den er klar hvis den en gang skal brukes.
Leser at den ha 3/4" G gjenger som jeg tror er BSP paralelle (Witworth gjengeprofil og 55 grader flankevinkel ?) gjenger. Mao, i mitt hode så skal den ikke tette over gjengene men over maskinert flater "stu-i-stu". Dvs flat pakning. Så er det noe som vet hvilke stusser jeg skal lete etter? Camlock har vel ikke plan bunn som har flate stor nok til flat pakning?
 
Dei camlock eg har vore borte i er i NPT. Personleg ville eg ikkje ha brydd med om å vurdera flat pakning eller gjengetetting - trykket i dei systema vi har er vel såpass lågt at ein runde eller tre med teflontape tettar godt nok. På same måte som for 1/2" så går 3/4" også nokolunde greit om kvarandre mellom BSP og NPT. Einaste eg har sett som litt vanskeleg er at å bruka parallel BSP hann i NPT ho (FPT) - så kan det henda ein ikkje får så mange omdreiningar når ein skrur dei ihop. (Mi erfaring er mest med 1/2") I slike tilfeller gjenger eg opp FPT til BSP.

Eg trur kanskje du også vil slita md å finna f.eks. rustfrie delar i 3/4" som er laga for flat pakning - men du finn det sikkert i messing.
 
3/4" Camlock med BSP mener jeg finnes. Og hvis de ikke skriver noe annet enn BSP så går jeg ut fra at de er paralelle. Men sikker på denne kinamannen er man jo ikke før delene er i hus.
 
Har massevis 3/4 BSP camlock liggende, så finnes... Men disse tetter ikke inni slik du ser for deg. Det brukes pakning (Dofty) på utsiden av male stussen for å tette. Men du får helt sikkert dette tett med NPT og tape, er ikke snakk om noe trykk.

Er det male stusser ut og inn på denne pumpen? Kan se hvilke kombinasjoner eg har på lur og evt sende din vei om du treng...
 
Ja det er male stusser. Takker for tilbudet men siden det ikke haster kan jeg vente på kinalevering.
Da får jeg med noe annet knask i samme slengen.
Men tror du konisk NPT er bedre egnet enn paralell BSP?
 
Hvis det er plast på pumpa så vil konisk npt "kverne" ned gjengene på bsp hvis det er en del av og på (og det vet man jo aldri hvordan blir). Evt så kan du sette på noe som bor på pumpa, som en forlenger, og koble av og på på disse forlengerne.
 
Tilbake
Topp