Styreskap

Hei jeg skal bygge meg et styreskap.
det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan få tak i stål eller alu skap, som ikke koster alt formye. skal ha plass til 2 pid noen lys og brytere.
 
Jeg dro til el-grossisten til elektrikeren min og fikk to gamle sikringskap der. Elektrikere leverer inn de skapene som byttes ut, og grossisten leverer til gjenvinning. Helt gratis, kunne sikkert tatt med 10 skap om jeg trengte. Kanskje litt stort for deg, men husk at det fort baller på seg i denne hobbyen... Ellers vet jeg andre har brukt medisinskap. Lykke til!
 
Er skap av metall å foretrekke foran slike "plastskap"?
Ble anbefalt plast av en elektriker pga mindre risiko med krypestrøm samt vanskeligere å montere i de av rustbestandig stål.
 
Er skap av metall å foretrekke foran slike "plastskap"?
Ble anbefalt plast av en elektriker pga mindre risiko med krypestrøm samt vanskeligere å montere i de av rustbestandig stål.
Klart plast er tryggest, men kommer an på skapet om det blir sterkt nok i godset når du borrer til masse knapper og PIDer og greier. Men metallskap fungerer selvføgelig også veldig bra så lenge man vet hva man gjør.
 
Ok. Har både i plast og stål men det er mange boringer fra før i plastskapet. Begge er blitt brukt tidligere.
Skal man begrense seg til å gjøre kun hva man kan så blir det nok lite både brygging og bygging.
Men at en fagmann sjekker elektroarbeidet før og under oppstart er nok på sin plass.
 
Haugen det skapet du viste bilde av, hvilket merke er det og hvor har du kjøpt det?
og et spørsmål til ambefaller dere stål eller funker det fint med vanlig plastik, hvis egentlig kjøre stål boks for jeg syns det ser bedere ut.
 
Takk for linkene haugen. For se litt mer på de to skapende. For min del blir det og kjøpe et jeg kan koble opp slik jeg vil ha det.
 
Klart plast er tryggest, men kommer an på skapet om det blir sterkt nok i godset når du borrer til masse knapper og PIDer og greier. Men metallskap fungerer selvføgelig også veldig bra så lenge man vet hva man gjør.

Det er ikke noe automatikk i at plast er sikrere. Hvis noe smelter eller tar fyr inni der er et metallskap bedre. Et metallskap må jordes. De fleste sikringsskap som brukes i boliger og ellers er i metall.
 
Tilbake
Topp