Sveisegassregulatorer.. overganger???

Bård

Norbrygg-medlem
Fikk lagt mine klamme lanker på disse to i dag. Var en tur innom Bryggeland for å sjekke mot en co2flaske. Ingen passet. Regulatoren som skal være til hydrogengass er av typen "hunn" og er  bare aaakkkurat for liten til å passe. Regulatoren for luft, har tilkobling av typen "hann" så den passer ihvertfall ikke. Manometeret viser fra 0-16 bar, så det skulle gå fint å tilpasse trykket til karbonering og servering av øl. Noen som har vært borti slike, og som vet hvor jeg får tak i overganger?

Vedlegg

• 07.06.11 2495.jpg
    27,6 KB · Sett: 184
  • 07.06.11 2498.jpg
    29,8 KB · Sett: 184
Ingen?

De heter visst "r21" og skal være sveisergassregulatorenes rolls royce etter hva jeg kan se..

Du får neppe overganger som er laget for dette, du skal jo ikke bruke regulatorer for annen gass enn det de er laget for, men muttere finnes, selv har jeg plukket av bl.a. av gamle brannslukkere.

er det da bare å skru ut innløpsrøret, skifte mutteren, og skru det fast igjen? smokk smækk liksom? eller er det noe jeg skal passe på for å unngå lekkasjer osv?

Da har jeg fått nye muttere. En veldig hyggelig danske på Aktivt brannvern i Oslo syntes det var for ille å ta penger for dem, så han ga dem likegodt bort.  :)
Dog var åpningen for liten så jeg måtte borre opp "kragen" fra 15mm til 16mm. Et 16mm hssborr koster forresten 129 på clas.  ;)

Min danske venn Erik kunne fortelle at Aktivt Brannvern i dag selger 5kg ferdig ombygde og trykktesta co[sup]2[/sup]-flasker for kr 1300..

Tilbake
Topp