1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Sveske tilstander i gjæringskapet

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av Chiefen, 2 Mai 2018.

1. Chiefen

Chiefen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Satte Juleøl med WLP013 på lørdag. Og 1.072, alt så normalt ut til i dag, Her har det nok vært ett aldri så lite gjengrelater oppgjør eller en heidundrende fest....
    IMG_20180502_100107.jpg
    0,7 liter øl og gjær på toppen av karet (ja, jeg målte det), det er ikke sånn jeg liker å topphøste gjær...
    Og jeg som altid har skrytt sånn over 013 og hvor velloppdragen den var.. 50l i 60l gjæringskar ble tydeligvis i mestelaget.
    Jeg måtte sette meg ned og ta en ordentlig alvorsprat med gjæren her når jeg hadde fått vaska og rydde etter festen... Den lovet å oppføre seg videre fremover... jaja, vi får nå se

erikraude, Jackal.no, stigus og 4 andre liker dette.
  2. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Men dette er jo klassisk. Når du gir gjæren ulevelige sosiale forhold - skviser 50 liter sterk vørter med livsfrisk og ekspansiv nypitsja 013 inn på ynkelige 60 liter - må du regne med utagerende oppførsel som går ut over omgivelsene. (Ødelagte gjærlåser og søl over alt.) Og så har du i tillegg åpenbart heller ikke turt å patruljere området, som har fått bli en "no go-sone".

Jeg vil ta 013 i forsvar. Den oppfører seg pent når du steller ordentlig med den - men den lar seg ikke tråkke på.

CEB, Bjørnar E, Chiefen og 1 annen person liker dette.
  3. Chiefen

Chiefen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har patruljer gjevnlig, men akuratt i går skulle den få litt frihet under ansvar. Da våkna rebellen i den (den var rimelig fersk da den gikk på snurreren, så vi får skylde på ungdomelig opprørstrang)

ullrotta, Finn Berger og YngveKL liker dette.
  4. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hehe, for noen innlegg :D

5. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Helt enig. Og dessuten: De aller fleste 013'ene er jo lovlydige, kjekke celler som holder seg der de skal, og gjør det de skal. Vi må for all del ikke skjære alle over en kam:).

Og de som gikk over streken/ut av karet, har vel alt fått sin straff:(. RIP.

6. ØyvindO

ØyvindO
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Faren ved svenske tilstander i gjæringsskapet er vel at det fort kan komme bananfluer på studietur. :D

Finn Berger liker dette.
  7. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

hehe - men nå har jo @Chiefen rydda opp i sølet, så det blir vel et magert utbytte av de studiene. Tror ikke Chiefen er av den typen som gjør ting halvt når han først setter i gang:D.

8. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Når 013 får aupair fra bananrepublikker tar man gjæringen seriøst! Jeg er imponert.

9. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Svesk tilstand. Er det en slesk svenske?

Del denne siden