Systembolaget, godbiter?

Skal på systembolaget strømstad den nærmeste tiden. Er det noen godbiter derfra man burde få med seg? Glad i humlerikt øl, men den beste ølen jeg har smakt var en hjemmebrygget(Ikke av meg:( ) porter, så er tydeligvis glad i det og. :)
 
Anbefaler å sjekke nettsidene! Man kan også bestille derfra i forveien og få det klart til henting på det systemet man vil, samme opplegg som på Vinmonopolet.

Det går nok mest i brett med Heineken og lignende der, så jeg ville ikke satset på å finne mange spennende fyldige og ufiltrerte øl uten videre.
 
De begynner å få et ganske så bra standardutvalg på bolaget om dagen

Modus Hoperandi, Dales Pale Ale, Nils Oscar Hop Yard IPA, Oppigårds Amarillio og Indian Tribute for å nevne noen som jeg liker å få med i kurven på svensketuren
En god stout er vel heller ikke å forakte så jeg vil anbefale Great Devide Brewing Yeti Imp Stout. Smaskens!
 
Stopper alltid på Systembolaget på Torp/Uddevalla hvis jeg kjører forbi.
Veldig flink øl-ansvarlig der. De har nesten alltid en tralle med spesialbestilte øl i små serier, og pleier stort sett å ha "seasonals", som oktoberfest, harvest ale, etc.
 
Aleks skrev:
Skal på systembolaget strømstad den nærmeste tiden. Er det noen godbiter derfra man burde få med seg? Glad i humlerikt øl, men den beste ølen jeg har smakt var en hjemmebrygget(Ikke av meg:( ) porter, så er tydeligvis glad i det og. :)

Ser det er lenge siden du skulle på "bolaget" og har sikkert funnet deg noen "godbiter" der. Men jeg har noen funnet ett par favoritter og det er Mariestad Eksport og Mariestad Old Ox,det er to lager/dortmonder
som jeg syns er vannvittig gode og kunne godt tenke meg å finne oppskift til.
 
Etter 3 år på HiØ i Halden så har jeg lært at:

1. Bestill i forveien, bare til å ringe, men ha varenr. på det du vil ha klart.
2. Om 1 ikke er mulig, stikk på det innerste systemet. Det du møter først har ikke noe utvalg...
 
Om du bor i nærheten av Oslo så har jeg erfart at polet i Grebbestad er minst utplukket og med de fleste nyhetene. Om ikke bestill i forveien  :ilike:

Oude Kriek Boon,
Amager Modern IPA
Armageddon IPA (min avoritt fra svenskepolet)
Ymse brewdog
Ymse Nils Oscar
Dugges Hopblack! ++
 
Tilbake
Topp