Tappeanlegg

joques

Dommer
Se der fikk jeg endelig til å legge til bilder! Men av en eller annen merkelig grunn kom de i feil rekkefølge. Jaja :)

Hehe, her er altså det nye leketøyet. Mesteparten er bestilt fra Statene, da Petit dessverre ikke fører kraner som lukker i front i stedet for bak. Treramma er lagd av min gode møbelsnekkerkamerat. Jeg har fire sekundær-regulatorer som gjør at jeg kan ha fire fat på lavere, differensierte trykk enn resten av fatene. Veldig greit også å ha CO2 på hele tiden, så man slipper å tenke på at ølet blir dovnere etter hvert som fatet tømmes, noe jeg opplevde ofte før.
 
Dette så jo VELDIG stilig ut :biersmile: Utrolig hva man kan få til med litt oppfinnsomhet.

Måtte du til Statene for å få tak i sekundær-regulatorene? Jeg har sjøl noen tappetårn og ble litt nysjerrig på det .
 
Vel, jeg kjøpte dem når jeg nå engang allerede var på Morebeer og gjorde en stor bestilling. Men det fins helt sikkert å få i Norge også, og faktisk vil jeg anbefale å se seg litt rundt, for de jeg fikk på Morebeer var veldig store og faktisk litt vanskelige å få plass til. Jeg hadde tenkt å montere dem på innsiden av treramma over hvert fat, men det var det rett og slett ikke plass til...
 
Det fårn si, utrolig fett! Du har altså øket "slagvolumet" på fryseren med et slags stroker-kit (treramma)...?! ;) Både dekorativt og funksjonibelt på samme tid..!  :beersmiley:
 
Hehe, poenget var vel egentlig ikke å øke "slagvolumet", men å ha et trygt sted å lage gjennomføringer, sånn at jeg ikke sto i fare for å skade kjølerørene i fryserveggen. Og så var det greit å heve kranene litt, så man ikke får kink i ryggen hver gang man skal tappe seg en øl :)  Og - ja, ramma er riktig så dekorativ!
 
Tilbake
Topp