Tappedag!

Endelig fått tappet 21l med en kopi av Lucky Jack! Fikk smakt litt før jeg tillsatte sukkerlaken, å det virka meeget lovende! Bare å vente 14 spennende dager å se kor d går!:) Skal se om e får lagt inn noen bilder iløpet av kvelden!:)
 
I dag fata eg 23 liter med Belgisk mørk sterk. Fekk heldigvis vekk den sterke alkoholsmaken som øydela førre forsøk på den type øl, men den gjæra altfor langt ut: OG 1.087, FG 1.002 = 97 % utgjæring. Det som skulle bli 9,4 % enda opp på 11,1. Får håpe den blir drikkandes...
 
I dag fata eg 23 liter med Belgisk mørk sterk. Fekk heldigvis vekk den sterke alkoholsmaken som øydela førre forsøk på den type øl, men den gjæra altfor langt ut: OG 1.087, FG 1.002 = 97 % utgjæring. Det som skulle bli 9,4 % enda opp på 11,1. Får håpe den blir drikkandes...
Hehe! Hadde en OG på 1.044, FG på 1.011 :) omtrendt ikke en noe igjen på toppen av gjæringskaret før omstikking. Skal prøve meg på en belgisk Blond om en 14 dagers tid:) pokkers rep .øvelse i militære ødlegger litt av bryggeplanene!:p
 
Du får kose deg på repp og gle deg til brygging.
Om ikkje den mørke sterke blir bra, så har eg heldigvis ein brukbar god dubbel tilgjengeleg. Og då blir det blond neste gong eg brygger belgisk.
 
Tilbake
Topp