Tappekran rett på cornelius fat

Sam

 
setter sammen mitt første tappekran, og det bli enklete med å montere rett på cornelius fatet, så jeg kjøpte den:

http://www.bryggselv.no/products/adapter-til-ball-lock
sammen med den http://www.bryggselv.no/products/perlick-tappekran-med-flowcontrol

veit ikke om det er meg som gjør noe feil eller bare om det ikke vil gå ihopp, jeg får allt satt sammen og på den sorte ball-locken på fatet, men får ikke ut øl.

Jeg mistenker at tappekran med flowkontrol passer ikke med den ball-lock adpater, men er lit usikker da det er første gang jeg setter ihopp en.
 
Ta et bilde av oppsettet, så kan kanskje noen se om du har gjort noe feil? Regner med du har karbonert fatet og at gass er tilkoblet etc..?
 
var på vei til å legge opp denne :)

den sitter tett og flow control får jeg ikke bevege mer enn noen mm
 

Vedlegg

  • IMG_3244.jpg
    IMG_3244.jpg
    1,1 MB · Sett: 599
Sikker på at Ball-locken sitter helt nedpå utgangen på fatet? Tenkte kanskje bilde av hele oppsettet:)
 
den sitter helt ned ja, men hvis du ser på koblingen så er det mye plass igjen på den å skru på, derfor jeg mistenker at man ikke kan bruke den med den kobling
 
Får du justert foam regulatoren på kranen din? Jeg var plaget med dette på mine så til slutt fjernet jeg den "kon" tingen inne i kranen. Får ikke justert på kranen da, men slik det var var det bare plagsomt uansett.
 
var ikke sikker på om den gikk å ta ut, men prøver det nå.

og nei jeg fikk ikke flyttet på foam regulatoren når ekstra koblingen var på.
 
Går fint å ta den ut :) bare husk å skru inn igjen det som er festet på siden  :skitbra: det glemte jeg en gang  :bank2:
 
Den er ikke lik på de jeg har, men det er nok den. Det er den som beveger seg frem og tilbake når du vrir på foam regulatoren.
 
ja det er den, tror ikke allt satt fast, sprayet øl i alle ulike rettninger når jeg satt den på uten den ;)
 
sånn gikk det til slutt etter noen liter øl på gulvet, men det er greit å få testet en gang før man skal bruke den på jobb i morgen kvell :D

så hvis man skal kjøpe en sånn oppsett første gangen, ikke kjøp kran med foam regulator :)

det blir sikkert noe mer fancy i fremtiden slik jeg får brukt den så det er ikke helt bortkastet! :)
 
Jeg har slike kraner på tappetårnet mitt, og jeg synes de fungerer kjempebra. Veldig handy til når man vil tappe øl på flasker for en koselig kveld hos venner. Man kan f.eks. Kan tappe øl helt uten skum om jeg vil.
 
64888950.jpg


Jeg kjøpte denne fra Candirect, og den har fungert utmerket.
 
Gunnar J skrev:
64888950.jpg


Jeg kjøpte denne fra Candirect, og den har fungert utmerket.

Jeg har også en slik. Forskjellen er en lengere kone i  selve kranen og tilsvarende lenger motstykke, enn i Perlick kranen.
Det virker som om adapteren til koblingen er for kort/grunn for Perlick kranen, slik at det ikke er plass til å regulere med hendelen. Det er ikke plass til å skyve konen fram og tilbake, for å regulere ølstrømmen og den står fast i stengt stilling. Antar at koblingen ikke er beregnet for kraner med foamcontrol.
 
ser ikke så dum den løsning heller, får se lit mer på den.

og jeg har prøvd foamkotrollen i ulike rettninger uten at det hjalp
 
Tilbake
Topp