tappekran til kjøleboks med filtrering

Hei, har laget denne til kjøleboks min med varer fra Biltema. Jeg har testet den med varmt vann i kjøleboks. Det blir tett, men trenger en annen pakning på innsiden. Er gummipakninger safe? Eller må jeg ha silikonpakning? Stålstrømpen er fra en slange fra biltema. Fjernet gummislangen på innsiden og lukket den ene enden ved bretting og klemming i en skruestikke. Den andre mangler en slangeklemme. Den skal klemmes fast på en støttehylse som jeg banket inn i enden på en 1/2¨ bordgjennomføring av messing; den sitter som støpt. Jeg har ikke mesket med den ennå, så jeg er spent på hvordan den fungerer. Noen som har noe lignende? Kommentarer ?Den vil vel funke som en bazooka screen? Jeg har modellert den etter systemer som jeg har sett på youtube hvor de bruker "braided hoses" og Easy Masher (TM) Satser på batch-skylling med denne.

Du kan bruke Tech7 fug/lim/tett. Den er næringsmiddelgodkjent. I tidligere innlegg står det at det er kun hvit tech7 som er det, men det gjelder alle fargene.

Evt så kan du kjøpe ovnssilikon på Clas Ohlson (34-6433) til kr 129. Da har du masse silikon du kan klippe/kutte pakninger av. Også den er næringsmiddelgodkjent.

Eduard skrev:
Evt så kan du kjøpe ovnssilikon på Clas Ohlson (34-6433) til kr 129. Da har du masse silikon du kan klippe/kutte pakninger av. Også den er næringsmiddelgodkjent.

Hærregud, som jeg har lett og lurt på hva ovnssilikon er... også er det silikonmatte som erstatter bakepapir.. GAH!

Jeg kjøpte varenummer 60241 på Biltema istedet, men den er trolig ikke næringsmiddelgodkjent.. damn.. får lukte på'n først tenker jeg..

Selvsagt så lakk også min gjennomføring på kjøleboksen, burde egentlig ha hatt en stålplate på hver side for å skru imot, og pakning på innersiden.
Årsaken til at det lekker i kjølebokser er vel egentlig mest trolig at det er så grove gjenger i gjennomføringene, at du må bruke gjengeteip eller hamp for å tette.

Tilbake
Topp