Tappekraner til montering på kjøleskapsdør ønskes kjøpt

Jeg har invistert i et billig brukt kjøleskap og en ut-200 for temperaturregulering. Kjøleskapet hadde 2x25watts pærer. Jeg koblet om disse til å ikke koble til ved å åpne døra men heller slås på med en ekstern strømtilførsel. Dermed bruker jeg den ene stikkkontakten som gir lys i kjøleskapet via ut-200 og har et fint gjæringsskap. Og kobler til vanlig stikk til kjøleskapet og kan ha kontrollert lav temperatur. Ved en test fikk jeg økt temperaturen i kjøleskapet fra 10 grader til 20 greader på 2 timer kun ved bruk av de 2 lysene på 25 watt.

Så nå har jeg altså et kombinert varmeskap og kjøleskap med god temperaturkontroll. Jeg tenker å sette corneliusfatene inni kjøleskapet og har lyst til å montere et par tappekraner i døra på kjøleskapet. Er det noe som har egnede brukte slike kraner til salgs? Eller tips til hvor jeg kan kjøpe slike billig?

Mvh
Bjørnar

Har ikke noe til salgs, men anbefaler til denne typen bruk kraner som ikke blir klissete i mekanikken når de ikke blir brukt på over 2 døgn. Bl a www.morebeer.com selger kraner fra Perlick, disse klistrer ikke igjen. Er selv meget fornøyd med et sett av disse.

I tillegg til selve kranen (faucet) trenger man et håndtak (handle) som skal skrus på kranen (den leveres uten svart håndtak), en gjennomføring (shank) som skal gjennom kjøleskapsdøren, en dekkring som skal på fronten (shank collar), og selvfølgelig slanger og det som ellers trengs, men disse har du muligens fra før. Lykke til med oppgraderingen fra kjøleskap til øleskap ;D

Jeg fant tilfeldigvis nettsiden til Kegworks som du refererte til, kegworks.com, her virker det som de har alt jeg trenger, og til en absolutt overkommelig pris.

For eksempel:
http://stores.kegconnection.com/
SK105 * Shank (5 1/8" Shank) $14.95
DC103 Disconnects (Set of 2) for IN (GAS) and OUT (liquid) Ball Lock 1/4"Barb $10.95
FA200, + FA903 525SS, Perlick Foward Seal, Stainless Steel Beer Faucet (With Handle (FA903)) $32.39
SK200S Shank, Beer Line Connection Kit (upgraded to Stainless Steel Tailpiece) $4.95

I tillegg drip tray i ønska utgave og CO2 manifold, ekstra o-ringar og o-ring grease er kjekt å ha.

bjornar skrev:
Jeg fant tilfeldigvis nettsiden til Kegworks som du refererte til, kegworks.com, her virker det som de har alt jeg trenger, og til en absolutt overkommelig pris.

Absolutt, hvis frakt og norsk mva osv ikke dreper gleden... Sjøl har jeg kjøpt mitt ifbm besøk i USA og tatt med i håndbagasjen hjem. No tax, no friggin' nothing.

Men husk for all del på at amerikanske CO2-tanker ikke kan etterfylles i Europa, på grunn av andre gjenger. Tank og regulator må kjøpes her.

Tilbake
Topp