Tappekraner, valgets kvaler

Sverre K

Norbrygg-medlem
Skal til å bygge ny kegerator og må vel da ha noen nye kraner, er det kun Perlick som er å gå for eller kan man bruke noen rimeligere?  Har et par tappetårn med vanlige kraner på og har aldri vært plaga med noe som helst med de.  Kom gjerne også med tips om hvor man skal bestille saker og ting fra.
 
Bestilte mine perlick 525ss fra morebeer til $39.95 + komplett shank (4" rustfri) $32.95.

De har billige typer der og, men hørte om at man kan få bismak når krommet på messigkraner blir slitt av så jeg gikk for 525ss. Har også sett andre her på forumet som har hatt problemer med kraner som ikke tetter skikkelig eller blir treig, det har ikke skjedd på mine 525'er så jeg er godt fornøyd. Kranene er oppført i testamentet :)

Prisen fra morebeer blir uansett godt under halv pris av hva de skal ha i Norge, og hiver alltid med diverse annet (irish moss, vannjusteringsmidler, humle, eikechips osv) i samme slengen, det meste er ofte langt under halv pris av hva man må betale i Norge, og man ser fraktkostnaden etter hvert som man bygger opp ordren. Levering pleier å gå på rundt 10-12 dager
 
Hansenbrygg skrev:
Prisen fra MoreBeer blir uansett godt under halv pris av hva de skal ha i Norge, og hiver alltid med diverse annet (irish moss, vannjusteringsmidler, humle, eikechips osv) i samme slengen, det meste er ofte langt under halv pris av hva man må betale i Norge, og man ser fraktkostnaden etter hvert som man bygger opp ordren. Levering pleier å gå på rundt 10-12 dager

Hva koster det å tolle inn? Betaler man forenklet fortolling på et par hundrelapper eller deromkring?
 
Fortolling er under 1000,- nok. Forenklet.
Posten tar 129,- i gebyr (hvis jeg husker riktig)
Pluss deretter på 25% av kjøpesum og frakt.... Begge er momspliktig av en eller annen grunn.
 
magne1972 skrev:
Fortolling er under 1000,- nok. Forenklet.
Posten tar 129,- i gebyr (hvis jeg husker riktig)
Pluss deretter på 25% av kjøpesum og frakt.... Begge er momspliktig av en eller annen grunn.

Takk for svar. Har bestillt perlick 525SS med alt som trengs fra MoreBeer nå. Gleder meg veldig til å få det i hus.  :)
 
kjøpte dobbelt opp sist, perlick fra kegkits, resten andre steder. dermed slapp jeg billig unna.
nesten 100 dollar for 2 sett, pluss stat og post, rett under 500,- nok pr. sett :)

legger ved bilder
 

Vedlegg

  • faucet.jpeg
    faucet.jpeg
    59,8 KB · Sett: 425
  • faucet2.jpeg
    faucet2.jpeg
    37,2 KB · Sett: 427
  • faucet3.jpeg
    faucet3.jpeg
    350,2 KB · Sett: 436
Her må du gjøre dine egne vurderinger, men personlig tror jeg faren for usmak ved krommede messingkraner der kromen slipper i en eller annen fjern fremtid er overvurdert. Er også helt sikker på at kraner med lukkemekanismen på begge sider av øl/luft vil gjøre eier fornøyd.  

Om du imidlertid ser for deg at ølbrygging ikke er noe du kommer til å slutte med i overskuelig og dersom eierglede og erkjennelsen av at du har noe av det bedre ikke er uviktig, ville ikke jeg vært i tvil !!

Prisdifferansen mellom rustfritt/krommet/perlick/annet er altfor liten til å vurdere noe annet!

Dette er mine personlige betraktninger og jeg har full respekt for at andre kan vurdere ting annerledes.

Godt valg!
 
bas skrev:
Her må jo du gjøre dine egne vurderinger, men personlig tror jeg faren for usmak ved krommede messingkraner der kromen slipper i en eller annen fjern fremtid er overvurdert. Er også helt sikker på at kraner med lukkemekanismen på begge sider av øl/luft vil gjøre eier fornøyd. 


Om du imidlertid ser for deg at ølbrygging ikke er noe du kommer til å slutte med i overskuelig og dersom eierglede og erkjennelsen av at du har noe av det beste ikke er uviktig, ville ikke jeg vært i tvil !!

Prisdifferansen mellom rustfritt/krommet/perlick/annet er altfor liten til å vurdere noe annet!

Godt valg!
han har brygget lenge :)
tror ikke han gir seg med det første....
bortsett fra det, smak setter de ikke. du får kjøpt rene messingkraner.
hva man foretrekker er smak og behag. jeg bruker rustfri perlick, fordi jeg er lat.. :)
 
[/quote]
han har brygget lenge :)
tror ikke han gir seg med det første....
bortsett fra det, smak setter de ikke. du får kjøpt rene messingkraner.
hva man foretrekker er smak og behag. jeg bruker rustfri perlick, fordi jeg er lat.. :)
[/quote]

He he,nei han har nok ikke vært inne på tanken om å gi seg nei  :)
Var inne på toll.no sin tollkalkulator og sjekka tollsats men det nærmeste jeg kom i kategori må vel bli kjøkkenutstyr??  Om dette kan stemme så er det tollfritt, kun moms om jeg forstår det rett.  I såfall knaller jeg til og bestiller alt i en smell fra MoreBeer, kom på 350 Dollar med frakt og etter denne tollkalkisen blir det ca 2550 Kr og så skal vel Posten ha sitt for å gjøre den store jobben.  Kan dokker som en bevandret i netthandel og import si om jeg er i nærheta av virkeligheta her?
 
Det er helt korrekt Sverre. Et forenklet forelegg til postgutta på en drøy hundrelapp, pluss moms.
Noen ganger har jeg fått brev fra Posten, om at de vil ha faktura tilsendt. Det har de selvfølgelig fått. Er vel livredde for at de skal bli lurt for noen kroner.
 
Vareverdi inklusiv frakt opp til 1000 NOK gir forenklet tollbehandling. Prisen der er en drøy hundrelapp. Over tusenlappen tror jeg du må budsjettere med en noe høyere kostnad...
 
Tilbake
Topp