Tapping fra fat (IPA) 3635239 på flaske

ADale

Norbrygg-medlem
Er det ok? Vil det holde seg like bra? Bør jeg tilsette ørlite sukker for å ha nok kullsyre? En venn vil ha øl på flaske som gave.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 
Spørs jo hvordan du gjør det. Mottrykksfyller er bedre enn beergun som er bedre enn å tappe på flaska rett fra krana.
 
Det kommer også mye an på hvor lenge det går før vedkommende skal drikke den. Lag deg en "poor mans beer gun" (Google-it) og kjør på. Ser ingen grunn eller fornuft i å tilsette sukker. Kan jo ta evigheter før gjæren i flaska spiser det.
 
Ja, har ingen beer gun og kjøper det heller ikke.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 
Bruker beergun og synes det fungerer utmerket. Tips på å fylle uten mottrykk er å sette ned trykket på fatet og ventilerte ut trykket på fatet før en fyller på flasker.

Beergun eller poor mans Beergun gir svært lite skum om en gjør det slik fyll med skumtopp over så korken settes på skum så er risiko for O2 betydelig redusert. Har testet flasking fra Beergun flere måneder etter og de har vært helt topp, langt over forventet for å si det slik.
Men skummer det mye blir øllen død, så obs på lavt fylle trykk.
 
Alt går... men det går ikke alltid bra. Dersom du ikke gidder investere i et minimum av utstyr, kan du like greit droppe den gaven.
Skal han ha øl til fest, låner du ut et fat i stedet.
 
Tilbake
Topp