temp.kontroll av to gjæringskar med samme innhold...?

C@O

 
Brygger som regel 50 ltr bather, og har brukt et dedikert kjøleskap til temp.kontroll under gjæring nå i den varme sommeren. Bruker da stc-1000 og liten 100w varmekilde, fungerer helt topp. Nå er skapet fullt av fat og flasker og tenker jeg kan bruke den naturlige kulden som vil komme og heller bruke disse varmebeltene som flere her på forumet bruker og gjære i kjelleren som er relativ kald.

Spørsmålet mitt er om det er noen som anbefaler å kjøpe inn en 5 mtr og snurre den rundt begge gjæringskarene,eller kjøpe 2 x 2mtr? ( og koble opp på varmesiden til stc-1000? )

Link til beltene jeg vurderer :http://www.ebay.com/itm/26115712381...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
 
Jeg bruker slike, og de fungere bra. God kobling mot karet siden de er flate. To meter passer fint til 25 liter. Har festen en fjær i hver ende for å holde kabelen på plass rundt bøtta uten å bruke tape. Om man er begymret for jording kan man bare koble fra kontakten før man håndterer utstyret. Men kablene er godt isolert.
 
Tilbake
Topp