Temperatur styring av stekovn

Hei. Tenkte jeg skulle koble opp en PID på en gammel kervel stekeovn jeg har stående.
har koblet alt opp men sliter litt med å Autotunne den.

Er det noen som ser problemer med å styre ovnen med pid?
 
Funker fint det.. har ovn på jobb som er 1x1x1meter,styres med PID.. Det kan være utfordrerne å tune den..
Hva skal du bruke den til?
 
Skal bruke den til steking av spesialmalt og forhåpentligvis crystal malt. Så hender det jeg steker litt eik terninger. Trenger ikke være på graden, men hadde vært gunstig med rimelig stabilitet.
 
Hva slags pid? Og er det ssr? Hva slags føler? Ser for meg at termoelement er bedre enn pt100 på høye temperaturer.
 
Har kjørt noen tester med ovnen nå. Den sliter litt med over skyting på tempen.

Har kjørt autotune på 60 grader. Er det noen kloke pid folk her som kan hjelpe meg litt?

Det jeg lurer på er om jeg kan endre noen av parameterne for å få det mer stabilt? Eller er dette en prøv å feil situasjonen?

Er ikke så viktig at den kommer fort opp til SV, men den bør klare å holde seg 2 - 3 grader innenfor SV.
 
Har lest bloggen til TorfinnS, men da mattematikk ikke er min sterke side ser jeg at det vil ta veldig lang tid å sette seg inn i dette.

Mine tall er nå:
Df 0,3
Ctrl 3
A50 250
P 632
T 916
Ctl 12

Skal run stå på 2 eller 1? Står på 1 nå.
 
Sist redigert:
Da ser det ut som jeg er inne på noe. Den bruker god tid på å stabilisere seg men det blir stabilt etterhvert så da er det vel greit.

Da er det bare å prøve å "meske" grønnmalt så det blir litt hjemmelaget crystal malt
 
Tilbake
Topp