Temperatursensor til mesking (helst digital)

Nok et "problem" dukker opp etter noen BIAB i kjelebrygg på baken, nemlig måling av mesketemperatur.
Fungerer OK med oppsettet jeg har nå, nemlig måler med en thermapenn som skal være god på nøyaktighet og er kjapp.

Eneste problemet med den er jo at jeg må bort, åpne lokket, røre litt rundt og måle.

Skulle gjerne hatt noe om bare kunne bli liggende oppi der, helst uten å måtte drille hull i kjelen for å få inn tempsensor da jeg ikke kan sveise.

Har en inkbird liggende, men usikker på om den tåler å ligge oppi vann.
Tips?
Ser jo jernia har noen rimelige:

elkjip selger en fra nordic quality, men fant ingen reviews av den på siden.


eventuelt var denne rimelig og fått god kritikk på siden: https://www.kjell.com/no/produkter/...ketermometere/rubicson-steketermometer-p40735
 
Har en variant av denne:


Har et hull i lokket som jeg trer den gjennom. Passer i de fleste damphull hvis du har glasslokk, hvis du har lokk i metall kan du lage…
 
Jeg ville gått for steketermometer med ledning.
Bruker selv et lignende til å temperere en stor gryte med skyllevann. Denne fulgte med induksjonstoppen.
Disse er jo konstruert for å tåle både høy varme (200++) og fuktighet i en ovn, så burde tåle varm væske også.
Test nøyaktigheten i forkant, så vet du eventuelt hvor mye feil den viser.
 
Sist redigert:
Nok et "problem" dukker opp etter noen BIAB i kjelebrygg på baken, nemlig måling av mesketemperatur.
Fungerer OK med oppsettet jeg har nå, nemlig måler med en thermapenn som skal være god på nøyaktighet og er kjapp.

Eneste problemet med den er jo at jeg må bort, åpne lokket, røre litt rundt og måle.

Skulle gjerne hatt noe om bare kunne bli liggende oppi der, helst uten å måtte drille hull i kjelen for å få inn tempsensor da jeg ikke kan sveise.

Har en inkbird liggende, men usikker på om den tåler å ligge oppi vann.
Tips?
Ser jo jernia har noen rimelige:

elkjip selger en fra nordic quality, men fant ingen reviews av den på siden.


eventuelt var denne rimelig og fått god kritikk på siden: https://www.kjell.com/no/produkter/...ketermometere/rubicson-steketermometer-p40735
Med mindre du har termostat og kontinuerlig sirkulering, må du jo uansett "bort, åpne lokket, røre litt rundt og måle." Temperaturen varierer en del i mesken etter at den har stått i ro ei stund, hvilket ikke er noe egentlig problem. Men du bør røre med jevne mellomrom for å utjevne temperaturen.

JKeg synes det er en fordel med en lang sensor så du kommer til i hele mesken. Jeg har den som @Bryggarn lenker til, og er veldig fornøyd med den.
 
Sist redigert:

Similar threads

Tilbake
Topp