The Catalyst - Beer Fermentation Made Easy

Blir nok det ja. (luft opp), men...
Hvis du tar av trubglasset tidlig og erstatter det med gjærglasset og lar dette stå åpent er det ikke noe problem. Gjærcellene som jobber trenger jo luft for å gjøre jobben sin.
Jeg ville byttet trub glass med gjærsamlingsglass dagen etter gjæringen startet.
 
Det er jo samme problemstilling som med fastferment eller hvis du har en gjærhøster på en vanlig konisk tank også. Kan feks sette den på plass allerede før du starter gjæring og la ventilen være åpen, eller fylle med øl/destillert vann før du setter den på plass, feks fra sample valve. Mange måter å minimere oksygen på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Synes det er rart at de som har laget slikt bare ikke lager en liten ventil på det som det skal samles i.

Forøvrig ser den vel helt grei ut. Men blir litt lei av sånne reklamevideoer som lover gull og grønne skoger. Særlig det at de sier at man ikke trenger noe særlig utstyr med den greia der.
Man trenger akkurat så mye utstyr som man vil ha, uansett om man gjærer i den der eller ei flastflaske eller en chronical. Som om man ikke kan brygge BIAB uten en sånn en..
 
Meget pen, og endelig noen som lager 'full size' utstyr. Blir litt kronglete dersom du ønsker fem øl på tapp :)
 
De har denne på Bryggselv nå. Jeg fikk litt tenning, for den er såpass lav at den går fint inn i kjøleskapet mitt (125cm), i motsetning til Fermentasaurus.
Noen som har erfaringer å dele? Har tafset på den litt, og den virker solid og fin.
Plager meg litt at jeg må kutte ned et par liter fra min standard 26L batch, men det er vel noe av det eneste negative.
 
Tilbake
Topp