Til alle medlemmer

Det har vært snakk om det en stund, men nå har Norbrygg altså fått ansvaret for fakturering av medlemskontingenten tilbake i egne hender. Vi vil fra nå av benytte oss av en medlemstjeneste som drives av medlemsservice.no, hvilket vil si at det er de som sender ut fakturaer til medlemmene.

Hva betyr dette så for deg som medlem?

   * Medlemskontingenten som faktureres fra denne uken gjelder medlemskap i Norbrygg (altså ikke Norbrygg og Norøl samlet som var tilfellet før desember 2008).
   * Medlemskontingenten er 130 kr i året, like mye som andelen Norbrygg mottok av den samlede Norbrygg/Norøl-kontingenten før i tiden.
   * Kontingenten gjelder fra den dagen du betaler, og ett år fremover. Betaler du altså kontingenten din nå, vil medlemskapet vare frem til samme dato neste år.
   * Medlemskortet vil bli ettersendt. Det skal påføres kvitteringsoblat som bevis på at kontingenten er betalt. Når du overfører kontingenten via nettbank vil du ha anledning til å få tilsendt oblatet, som så kan klistres på medlemskortet for å gjøre det gyldig.
   * Du vil få et nytt medlemsnummer, det gamle nummeret brukes ikke lenger.
   * Medlemskap i foreningen har i praksis vært gratis for perioden desember 2008 - juni 2009. Hvis du likevel har mottatt innbetalingsblankett fra Norøl i denne perioden, for kalenderår 2008 eller tidligere, så ber vi deg om å betale, da Norbrygg vil få sin fastsatte andel på 130 kroner fra disse kontingentene. Hvis du vil melde deg inn i eller ut av Norøl kan du kontakte Norøl på www.nor-ale.org.


Hjelp, jeg har ikke fått innbetalingsblankett!

   * Hvis du ikke har mottatt innbetalingsblankett i løpet av juni, men mener at du likevel skal stå oppført som medlem, så kan du gjerne melde deg inn på nytt. Et slikt eventuelt problem er knyttet til at overgangen til det nye systemet kan medføre små uregelmessigheter.
   * Hvis du har flyttet de siste årene må du gjerne melde flytting under 'Bli medlem' -> 'Meld flytting' (i menyen til venstre). Dette kan du også gjøre dersom du er i tvil, det er best å være på den sikre siden.


Og ellers...

   * Hvis du ikke er medlem i foreningen ennå, så inviterer vi deg gjerne til å bli med! Medlemskap i Norbrygg gir mange fordeler, og det interaktive forumet får stadig økt interesse og aktivitet. Klikk øverst på 'Bli medlem' for å få vite mer.
   * For spørsmål vedrørende medlemskap i Norbrygg, ta kontakt med [iurl=http://norbrygg.no/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=38&Itemid=27]kasserer[/iurl].




Her vil det også være anledning til å stille spørsmål rundt omleggingen til det nye medlemsystemet.
 
Spar papir og kostnad ved trykk. I vår elektroniske hverdag skulle det vel gå an å sende ut medlemskontigenten på mail med en betalings id? For meg spiller det ingen rolle om jeg får medlemskontigenten på papirfaktura, det var bare en idé som slo meg.
 
Det ville også vært en mulighet som vi vil vurdere i fremtiden. En praktisk innvending er at vi ikke har epostadressen til medlemmene som meldte seg på i Norbryggs tidligere årene. Det blir spennende nok å se om de fleste adressene er oppdatert, men vi vil gjøre vårt beste for at det nye systemet vil fungere godt.
 
Betyr dette at jeg må melde meg inn i Norøl for å få tilsendt "Ølgjerd" i fremtiden?
Eller vil dette bladet bli sendt til Norbrygg sine medlemer uavhengig av medlemskap i Norøl?
 
Norøl og Norbrygg er nå to helt separate foreninger. Ølgjerd er Norøls medlemsblad, så for å få det må man være medlem i Norøl. Når de kommer til å sende ut giroer for innbetaling av medlemskonitngent, vites ikke. Jeg fikk dog siste Ølgjerd i posten for noen dager siden, uten å ha betalt kontingent i år, så vidt jeg vet...
 
Gahr skrev:
Norøl og Norbrygg er nå to helt separate foreninger. Ølgjerd er Norøls medlemsblad, så for å få det må man være medlem i Norøl. Når de kommer til å sende ut giroer for innbetaling av medlemskonitngent, vites ikke. Jeg fikk dog siste Ølgjerd i posten for noen dager siden, uten å ha betalt kontingent i år, så vidt jeg vet...
Som vanlig surrer Norøl mer enn ei kasse kaniner, du er ikke alene om ikke å ha betalt kontingent. I tillegg er medlemskortene gått ut på dato for snart to år siden, og jeg er bekymret for hyppigheten av Ølgjerd-utgivelser. Et par nye folk i styret kan kanskje gjøre godt.
 
Jeg fikk også Ølgjerd i posten forrige uke. Stortsett så er det slik at har du meldt deg inn i Norbrygg innen 1. desember 2008, så er du blitt medlem av begge foreningene, og hvis du har meldt deg inn etter 1. desember 2008 så er du bare blitt medlem i Norbrygg. Hvis du så vil være medlem i Norøl så kan du melde deg inn hos dem, separat.

Det ser forøvrig slik ut til at giroene ikke er sendt ut ennå. Yngve er på saken og hvis det blir ytterligere forsinkelser, så vil vi endre teksten i denne tråden og på nettsiden.
 
Ifølge Yngve er nå alle giroer blitt sendt med posten! Da håper jeg at alt går som det skal.
 
Nå er medlemskontigenten betalt. Men jeg gjorde en liten tabbe. Jeg glemte å krysse av for "Kvitering med oblat" i nettbanken så jeg har ingen bevis for at medlemskapet er betalt. Har det noen betydning iogmed at Norbrygg vil ha registrert min betaling?
 
Jalle skrev:
Jeg glemte å krysse av for "Kvitering med oblat" i nettbanken så jeg har ingen bevis for at medlemskapet er betalt. Har det noen betydning iogmed at Norbrygg vil ha registrert min betaling?

Dette har ikke noe konsekvenser for medlemskap i foreningen, Jalle. Det har bare noe å si dersom du skulle besøke noen av arrangementene som gir rabatt til medlemmer, eller dersom du handler hos noen av samarbeidspartnere som gir rabatt, ved fremvisning av medlemskortet. Men nå kjenner vi deg godt her så da er det bare å si fra, og evt kontakte noen her i styret dersom det skulle være ønskelig :).
 
Som oftest kan du også gå inn i nettbanken og se på utførte betalinger, og bestille oblat i ettertid. Koster vel 20 kr eller.no
 
Tilbake
Topp