Tilbakemelding om forumet

Forumet har vært oppe i ca 9 måneder, parallelt med den 'gamle' Yahoo-gruppen. Det har blitt gjennomført noen endringer for å gjøre forumet til et godt brukbart plattform, spesielt med sikte på at det skal være brukervennlig og oversiktelig. Det er også mulig å aktivere varsling, slik at man får tilsendt en e-post hver gang et nytt emne er startet eller når et svar er lagt inn i et emne siden siste gang du besøkte forumet. En bruksanvisning til dette kommer snarest.

Likevel er det tenkelig at forumet trenger videre forbedring og justering. Dersom du kommer på noe som kan hjelpe oss, ikke fortvil men skriv heller et innlegg her i emnet, slik at vi kan gjøre noe med det  8).

Administratoren på Norbrygg
 
Enig i at forumet på web isolert fungerer bra, men er ikke helt enig i at "varsling" på epost fungerer fint, slik det sto i varselet (men ikke over) ;)
Jeg har prøvd å aktivere varsling slik at jeg skal få tilsendt varsling om alle innlegg, men får bare varsel unntaksvis. Videre fungerer ikke linken man kan trykke på i varslingsmailen, da ender man bare opp med "The page cannot be found". Ved lesning av varselet i ren tekst fungerer ikke æ,ø,å ("v=E6rt oppe i ca 9 m=E5neder")
Så jeg synes integreringen med epostvarsel er det som vi bør jobbe videre med. På sikt burde det være mulig å få en fullintegrert løsning med epost og web, slik at alle innlegg både kan leses og svares på  både via web og epost. Det er jo i praksis slik yahoogroups fungerer, men grensesnittet der er jo dårlig. Men det betyr iallefall at teknologien finnes!

Ellers, veldig bra jobba med forumet, Ed! :)
 
Takk for at du påpeker noen problemer som kan oppstå, Lars  ;). Jeg vil prøve å utdype dem her.

Lars Bjørnstad skrev:
Jeg har prøvd å aktivere varsling slik at jeg skal få tilsendt varsling om alle innlegg, men får bare varsel unntaksvis.

Det kan hende at noen av varselinnstillingene dine ikke er i henhold til det som står i den nye bruksanvisningen :angel: . Jeg har for øyeblikket aktivert varsel for alle underfora, slik som beskrevet, og har ikke registrert at jeg íkke har fått varsel mens jeg burde fått det. En annen grunn kan være at du ikke har logget deg inn hver gang du sjekket et varsel, slik det står i andre ledd ved 'N.B.' i bruksanvisningen. 

Lars Bjørnstad skrev:
Videre fungerer ikke linken man kan trykke på i varslingsmailen, da ender man bare opp med "The page cannot be found". Ved lesning av varselet i ren tekst fungerer ikke æ,ø,å ("v=E6rt oppe i ca 9 m=E5neder").

Begge feil har samme grunn: avvikende bokstaver blir ikke kjent igjen. Derfor får man slike rære betegnelser og linkene blir også ødelagt. Jeg tror det har noe å gjøre med hvordan bokstavene blir 'kodert'. Hos meg oppstår ikke denne feilen, og jeg har lest varslene med webmailgrensesnittene Hotmail, SquirrelMail, Horde og RoundCube. De norske bokstavene vises som vanlig og linkene fungerer. Kanskje du har mulighet til å skru på 'rich text' i e-postleseren din, bland evt flere opsjoner.

Jeg håper at Lars og evt andre som opplever samme problem har nytte av svaret.  ;D
 
OK, da har jeg blitt et hakk klokere...;)

Problemet med linkene som ikke fungerer skyldes nok det du sier, fordi når jeg leser meldingene i Mozilla Thunderbird istf. SquirrelMail, kommer bokstavene riktig frem og linkene fungerer.

Ang. varslingen hadde jeg satt opp slik bruksanvisningen sier, men grunnen til at jeg ikke får varsel om alle innlegg er nok tilleggsopplysningen din under NB. Jeg er alltid innlogget, men det er jo kun unntaksvis jeg faktisk går inn på web for å lese innlegget (for jeg har jo allerede lest det på email ;) Så det må altså være grunnen til at jeg da ikke får flere varsler under den tråden. Da forstår jeg grunnen, men ikke bakgrunnen for hvordan systemet fungerer...;) For meg virker det naturlig å lese innleggene på mail når man får melding om det der, og kun gå inn på web hvis man føler for å svare på innlegget. Så da ser jeg ikke noen grunn til at man ikke skal fortsette å få varsler under denne tråden selv om man ikke har gått inn på web for å sjekke innlegget en gang til. Men dette er det kanskje ikke mulighet for å få systemet til å gjøre, eller hur?

Lars
 
Hei! Bra at den ene løsningen virket!

Angående varsling så er det bare sånn systemet er lagt opp enn så lenge. 'Meningen' er at man bruker forumsiden aktivt, og at varsling mer eller mindre sender ut påminnelser vedrørende spesifike forumdeler. Jeg holder på å fikse det så at det blir som du foreslår. Det finnes nemlig noen updates til forumsoftwaren, men jeg har ikke rukket å prøve det ut :).
 
Tilbake
Topp