Tilbakeslagsventiler - hvorfra?

Nå har jeg "kjørt uten forsikring" lenge nok og ønsker å montére tilbakeslagsventiler på gasslangene mine.

Hva er hotteste tips til hvor slike kan kjøpes smidig og til en grei pris?

MVH

Morten M
 
???

Mye av poenget med disse ventilene er vel at evt vørter ikke skal nå inn i noen del av regulatoren og gjøre nødvendig demontering/vask (også av slangen)...?!?
 
Med tilbakeslagsventil i regulatoren slippes ikke trykket i retur, og du får dermed ingenting oppover slangen i retur heller ;)
 
Tilbakeslagsventil, brukes for ikke å få tilbakeslag i brenneren. Les sveising.
Jeg har sveiset i 40 år så jeg vet nok hva jeg snakker om..
Om du får ting og tang av forskjellige ting i slangen, har ikke det noe med tilbakeslag å gjøre.
Ring meg Morten, så skal jeg forklare dette, men husk: enkelt men pompøst >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
 
_Godt_ mulig jeg uttrykker meg klosset og fullstendig feil her..... :-O 

Hvis jeg i min sedvanlige, ufattelig omfattende klossethet regulerer trykket ut fra gassflasken ned til null og så kobler til et fat som er trykksatt vil vel "gørra" suse tilbake et godt stykke i slangen før trykket utjevnes.  Godt mulig det ikke når regulatoren; men gasslangen er griset til, right?

Det er typisk noe slikt jeg vil unngå.  Kommer det i tillegg inn i regulatoren, så blir det litt mer omfattende vask og desinfisering....

MM
 
Ok baby. Da kjøper du en tilbakeslagsventil hos en vvs butikk. Den MÅ IKKE VÆRE FJÆRBELASTET.
Spør om 1/4" eller 3/8, eller vent til jeg skal innom en grossist, så tar jeg med en til deg. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
 
Jeg har ventilene fra candirect, funker finfint. Jeg flasker en del fra fat og har 1 regulator med 3 uttak, med tilbakeslagsventilene på kan jeg ta ned trykket på regulator og kun det aktuelle fatet, slipper da å tenke på de andre fatene da de holdes på normalt trykk
 
Tilbake
Topp