Tilkobling regulator

Hei,

Hentet følgende regulator fra bryggselv.no denne uken, og skulle selvsagt ha kjøpt med det jeg trengte av nipler, men trodde det var en smal sak å plukke opp dette hos Biltema. Etter å ha virret forvirret rundt på Biltema og Jula både i går og i dag gir jeg nesten opp. Kjøpte en slangenippel hun med 1/4" og 6mm nippel, men den var for stor. De hadde heller ikke noe mindre. Noen som kan fortelle meg hva jeg må kjøpe, og hvor? Bor litt for langt unna Bryggselv til at jeg rekker innom der.
 
Eneste kjøpet jeg traff med var skjøtemutteren på bildet. Men er det andre måter å koble til stangen til Co2-flaska? Skjøtemutter funker vel det, men på bildet til Bryggselv ser jeg ingen skjøtemutter.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    580,7 KB · Sett: 127
Prøv Tess eller andre spesialister på slanger og hydraulikk,selv fikk jeg god hjelp på Swedol.
 
Hva er dimensjonen på slangen ?
Varm opp slangen i kokende vann, det skulle være rart om du ikke greier og tre den på, eller er det PEX rør du har ?

OT: Hvorfor har du skjøtemutter ?
 
Har ikke slange enda, for jeg kan vel ikke sette slange direkte på slik den er nå? Se bilde.

Skjøtemutteren brukte jeg for å skru på stangen på bildet, som fulgte løst med regulatoren.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    285,1 KB · Sett: 75
  • image.jpg
    image.jpg
    382,9 KB · Sett: 74
Du får kjøpt nippler på biltema som passer til utgangene.

Ai, trodde jeg hadde lest åpningsinnlegget, men denne gang ei. Får du virkelig ikke tak i nippler til dette på BT? Og veldig rart å selge en manifold uten nippler?
 
trodde det var problemer med slange på nippel, leste ikke godt nok jeg heller :)
Tror det lønner seg og få BS til og orde opp med resten, ferien er over kanskje så de rette folkene kommer på :)
 
Har de solgt deg en manifold uten nipler ville jeg gått tilbake og sagt "hey yo esse, watdafuk gringo guacamole lompe". Det skal egentlig være med nipler på manifoldene deres, med mindre annet er av en eller annen grunn opplyst, B-vare eller noe.
 
Hehe. Står på Bryggselv.no at nipler ikke følger med ved kjøp av regulator. Men trodde som sagt det var mulig å kjøpe på Biltema eller Jula. Prøver Tess i morgen.
 
Jøss. Men når jeg tenker meg om så skjønner jeg at jeg tenker på en manifold jeg kjøpte av de, ikke kun regulator.

Men, vet du dim'en?
 
Aner ikke. Fulgte ikke med bruksanvisning, og står lite på Bryggselv.no. De selger nipler på 4 og 6 mm, men dette er "kun" nipler, og slik jeg skjønner det må man i tillegg kjøpe en mutter til nippel. Er ingen bilder, og står ingen dimensjon på mutteren. Uansett så er nipler og mutter utsolgt (eller for få) i nettbutikken.
 
Viser til bilde. Noen som vet hvordan man kobler stangen til regulator? Brukte en skjøtemutter, men den lakk masse Co2 da jeg koblet til for første gang i stad, og jeg hadde skrudd til så hardt som mulig. Ser ingen skjøtemutter på bildet hos Bryggselv.no.
 

Vedlegg

  • tmp_4227-IMAG2003-854724603.jpg
    tmp_4227-IMAG2003-854724603.jpg
    212,4 KB · Sett: 59
Skru ut den som står i regulatoren..ha gjenge tape på "stangen"...skru den inn...Men usikker på om disse har samme gjenger..
EDIT.. ser på bryggselv at der er nippelen i regulatoren tatt ut og flaske koblingen skrudd inn i regulatoren..

.
 
Sist redigert:
Takk, prøvde å skru på mutteren med gjengetape, men lakk fortsatt. Skal prøve å skru av nippelen som var der, men den sitter veldig hardt, og har vært redd for å ødelegge noe hvis den i utgangspunktet ikke skulle fjernes.
 
Hei,
Jeg sender et bilde av hvordan min er. Jeg har bare prøvemontert det uten gjengeteip før jeg reiste på ferie, så jeg har ikke fått sjekket om det er lekkasjer enda. Men tenkte du ville se hvordan det var montert på CO2 flaska. Hvis du ser på regulatoren min så henger det en liten hvit plastring. Har du husket å legge denne i mellom uttaket på flaska og stanga som går i fra regulatoren?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    157,8 KB · Sett: 84
Tilbake
Topp