Tilsette cbc-1 på flasker, hvor mye?

Skal tilsette cbc-1 på noen 0,33 flasker som bare ikke vil. Ølet er søtt, så her er gjæren død. Tenkte å løse opp en pakke gjær i 1 dl vann. Hvor mange dråper/ml bør jeg tilsette pr flaske?
 
Det sikre her mot flaskebomber er nok å helle flaskene tilbake til et gjæringskar, få i gang gjæringen igjen ned til antatt FG, og så flaskekarbonere på vanlig måte.
 
Sist redigert:
CBC gar gitt passe kulsyre for meg på øl som ellers ikke vil, mem jeg har fått noen usmaker som jeg vil beskrive som syrlig /gjærpreget
Prøvde i dag med et par korn i et par flasker Jule Quad. som ikke ser ut til å bli ferdig denne jula
men det er en høyst unøyaktig metode, for mye gjær i flaskene er heller ikke gøy
 
CBC gar gitt passe kulsyre for meg på øl som ellers ikke vil, mem jeg har fått noen usmaker som jeg vil beskrive som syrlig /gjærpreget
Prøvde i dag med et par korn i et par flasker Jule Quad. som ikke ser ut til å bli ferdig denne jula
men det er en høyst unøyaktig metode, for mye gjær i flaskene er heller ikke gøy
Men 1 dråpe CBC-1 med dråpeteller i hver flaske blir jo ikke det som tipper over til "for mye gjær"
 
Hva mener du med en dråpe tørrgjær ? ;)
Med det mener jeg at jeg følger anvisningen på pakken og rehydrerer som anvist, og da er det i flytende form og kan håndteres med en dråpeteller.
Om jeg skulle "strødd" oppi litt gjær i hver flaske ville jeg holdt meg til et korn pr flaske.

:)
 
Tilbake
Topp