Tips: Butikk i bergen selger 40 liter kjele og gassbrenner samlet til ca. 800.-

Erlendso

Dommer
Jeg kjøpte dette på Faannessen i Strandg. 207, Bergen. Dette er et krabbekoker-sett, men det burde fungere utmerket til ølbrygging.

Krabbegryten hadde desverre ikke kran, men synes prisen var hyggelig for en 40 liters alu-kjele med kraftig propanbrenner med på kjøpet.

Cheers
Erlend
 
To spørsmål: Var gryten særlig tykkbunnet, og var det mulig å kjøpe den separat? En god deal, uansett!
 
Ja, du kunne kjøpe bare gryten til ca. 500 hvis ikke jeg tar feil. Tror ikke den var spesielt tykkbunnet, men tror ihvertfall bunnen var tykkere enn sidene.  :ilike:
 
Faannesen har ikke lenger dette tilbudet.
Det var et parti de tok inn. Når jeg var innom og hørte om dette fortalte de meg at de ikke hadde noen planer om å ta det inn igjen.

Noen andre steder i Bergen som selger store kjeler? :)
 
Mener Culina fortsatt har et show-room i begynnelsen av gågate-delen av Strandgaten. På venstre side når du går mot Nordnes, i andre etasje over en eller annen eiendomsmekler. Glass-Thomsen holdt til i huset før (eller Glass- homsen, som det lenge stod på neonskiltet fordi det hadde sluttet å lyse i vitale bokstaver). Jeg kjøpte gryta mi der for noen år siden. Det er ikke nødvendigvis så billig, men utvalget var i alle fall fint. Du får se varene, men må bestille. Jeg ventet ca. en uke før jeg fikk gryta.
 
Jeg var just på telefon med Culina og fikk til svar at de drev kun med engros og salg til bedriftskunder ol... :(

Siste alternativ blir vel å skaffe en brukt VVB og kutte toppen av denne, men er usikker på VVB i og med jeg har hørt det er en del tungmetaller ol i gamle beredere...?
 
HerrLudvigsen skrev:
Jeg var just på telefon med Culina og fikk til svar at de drev kun med engros og salg til bedriftskunder ol... :(

Det var synd. De var riktig så behjelpelige da jeg handlet der. Men jeg besøkte dem personlig, så det kan jo være de lot nåde gå for rett...
 
HerrLudvigsen skrev:
Siste alternativ blir vel å skaffe en brukt VVB og kutte toppen av denne, men er usikker på VVB i og med jeg har hørt det er en del tungmetaller ol i gamle beredere...?

Dette er ikke noe problem, du finner ganske nye beredere hos rørlegger elle på gjenvinningsstasjoner,
Om den er 20-30 år er den ny nok.
Jeg har ingen link ifarten men det finnes beskrivelser for både kapping og rengjøring her på forumet og elles på nettet.
 
Tilbake
Topp