Tips for å kjøpe ingredientene

I hvert fall fra Nederland hvor det er en god del andre nettsider som selger ølråvarer er det mye billiger når man kjøper litt stører mengde, så er frakt ikke så verst. Hvis ikke, ikke noe problem. Som sagt er det bare for å tipse folk; tjener ikke et øre ved å anbefalle denn, men kjøpte mer en 40 kg malt, 2 poser gjær og 100 g humle for Kr 750 inkl. Frakt for 1 måned...
 
I hvert fall fra Nederland hvor det er en god del andre nettsider som selger ølråvarer er det mye billiger når man kjøper litt stører mengde, så er frakt ikke så verst. Hvis ikke, ikke noe problem. Som sagt er det bare for å tipse folk; tjener ikke et øre ved å anbefalle denn, men kjøpte mer en 40 kg malt, 2 poser gjær og 100 g humle for Kr 750 inkl. Frakt for 1 måned...
Hvorfor gjorde du det når alt er tilgjengelig til en grei pris her til lands?

Det virker veldig merkelig at man skal spare penger på å kjøpe noe noe fra en polsk nettbutikk, når norske nettbutikker kjøper alt i bulk?

Support your local dealer når det kommer til råvarer. Få kvalitet og bidra til at utsalgsstedet kommer til å eksistere, når du trenger malt også neste gang.

Kjørte tallene for "generiske" ingedienser hos BS. 1211,- Før frakt. 50 kg dog. For min del ville det vært en no-brainer å kjøpe lokalt og vite at man får god kvalitet over hele fjøla.
 
Sist redigert:
Enig med Miguel her; Ikke stort å spare på det, siden de større norske faktisk tilbyr fri frakt ved større kjøp... Eneste jeg kan se som verdt å kjøpe fra utlandet er europeiske humlesorter som pga lav etterspørsel ikke tas inn av de norske bryggesjappene...
 
Ok som sagt var det bare en tips. Don't shoot the messenger!! Bor i Nederland og der ville jeg ha betalt det doble og ville alt malt ha kommet fra Belgia eller Tyskland uansett.
 
Ok som sagt var det bare en tips. Don't shoot the messenger!! Bor i Nederland og der ville jeg ha betalt det doble og ville alt malt ha kommet fra Belgia eller Tyskland uansett.

Aha...Når du bor i EU kan du jo se bort fra vår MVA på 25% og det gir jo litt andre rammer økonomisk sett
 
Jepp. Det er ganske stor forskjell på å bestille fra Polen når man bor i Norge og EU. Fortolling inn til Norge gjør ting en del mer komplisert og kostbart. En del EU-butikker, slik som svenske Humlegården, har gode rutiner på å ordne fortolling inn til Norge, men det er unntaket.
 
Jepp. Det er ganske stor forskjell på å bestille fra Polen når man bor i Norge og EU. Fortolling inn til Norge gjør ting en del mer komplisert og kostbart. En del EU-butikker, slik som svenske Humlegården, har gode rutiner på å ordne fortolling inn til Norge, men det er unntaket.
De overlater det til transportselskapet, som tar en blodpris for å gjøre det. Det var i alle fall det som hendte meg, så jeg handler aldri mer der.
 
Tilbake
Topp