tips til gjæringskar

Hei.
Fant ut at den gjæringsbøtta fra bryggselv ikke passer i kjøleskapet jeg har tilgjengelig. Det er for høyt. Noen som har noen tips til gjæringsbøtter som er litt mere kompakte? Brygger 25 liter og karret der er 30, så kan gå får et litt mindre.
Noen tanker?

det blir litt for høyt. får finne på noe lurt, med mindre noen vet om de karrene som kommer firkantet i 60 liter finnes i 30 liter også?

ingen som har noen tips og "utradisjonelle" gjæringskar/bøtter? mangle bare noen få cm, kjedelig å måtte bytte kjøleskp pga det

se der du :) da bare splitter du batchen på 3, og hiver inn de i skapet.
hvor lite er skapet ditt? i mål, om ditt er mindre enn mitt så vet jeg at det passer :)

43cm, innvendig bredde. Bruker disse gjæringskarene når jeg ønsker å splitte batchen f.eks for å prøve ut forskjellig gjær

Vedlegg

• 1421526491617692114218.jpg
    1421526491617692114218.jpg
    114,9 KB · Sett: 91
Hei.
Fant ut at den gjæringsbøtta fra bryggselv ikke passer i kjøleskapet jeg har tilgjengelig. Det er for høyt. Noen som har noen tips til gjæringsbøtter som er litt mere kompakte? Brygger 25 liter og karret der er 30, så kan gå får et litt mindre.
Noen tanker?
Europris har også 25l-kar som er kuboide. Har brygget 25l i en slik og det går greit så lenge det ikke blir full fest i gjæringskaret. Da blir det utblåsning. Skulle dog ønske meg mer plass i det slik at de sterkere ølene har litt mer plass å boltre seg på.
(De passer perfekt inn i mitt tidligere vinskap. :)

Tilbake
Topp