Tørrhumle med humleblomst

Kenneth N

Norbrygg-medlem
Skal tørrhumle med blomst for første gang på søndag. Hva bør jeg gjøre? Løst i karet slik som med pellets? bruke humlepose? Om humlepose: Skal jeg legge noe i posen for å få den til å synke?
 
Jeg ville lagt dem løst. De flyter for det meste på toppen, noe synker til bunns, og du tapper ut fra midten med hevert.
 
Bruker en finmasket sil på flaskedagen og fisker dem pent og pyntelig ut de gangene det blir brukt blomst. fort gjort.
 
Ha blomsten i en humlepose. Kok noe stålbestikk og ha dette oppi posen slik at posen synker ned. Pass også på at du ikke stapper posen for full slik at du ikke får utnyttet all humla. Er du i tvil, del i flere poster. Ikke stram de til baller, men la det være mye plass i posene.
 
Må nok seie meg samd med Odland. Men du må nok berre prøve begge delar for å danne deg de eiga erfaring. Det har eg gjort.
 
Det er snakk om ca 44 gram centennial. Tror jeg skal følge Odland sitt tips da det var magefølelsen min. Deler opp i to poser for sikkerhetsskyld, takk for tipset! Har knøte for stramt med pellets før, skal ikke gjøre det igjen =p
 
Nok vekt var husket på, men fungerte ikke i praksis gitt! Tenkte 3 relativt tunge t-skjeer i hver pose (med 22 gram humle) skulle være nok. De fløt med posen ca 75% under overflaten. Men satser på den skal klare å gjøre jobben.
 
Tilbake
Topp