Tournée Générale: tv-program om belgisk øl

Eduard

Norbrygg-medlem
Ved en tilfeldighet ble min oppmerksomhet rettet mot et tv-program som for tiden sendes i Belgia. Programmet omhandler belgisk øl, og programlederne (en belgier og Ray Cokes fra MTV på tidlig 90-tallet) kjører med en gammel VW gjennom Belgia for å besøke ulike bryggerier og for å smake en mangfold av øl. Noen som har sett programmet trekker paralleller med Michael Jacksons Beer Hunter og BBCs Top Gear.

Jeg har dessverre litt begrenset adgang til nettet der jeg sitter nå, men siden den ene programlederen har engelsk som morsmål så regner jeg med at en god del av klippene som er lagt ut lar seg forstå.

Programmets nettside: http://video.canvas.be/category/programmas/tournee-generale
Velg 'bekijk fragmenten' til høyre for å se de ulike klippene.

Artig, men det ser litt mindre seriøst ut enn Beerhunter. Vittig når de slår om fra engelsk til flamsk midt i en setning. Et eller annet om «lightstruck flavour» fulgt av «kattepissen»; virker som om det dreier seg om en tilsetning som forhindrer skunking av øl, men jeg har litt vanskelig for å forstå språket.

Forresten besøker de også noen amerikanske bryggerier som brygger etter belgisk stil.

takk for det. en venn fortalte meg om programmet men har ikke sett på det meg selv. men nå skal jeg ta en titt (tit, ttit, ttitt?)

Har sett de programmene som finnes på youtube. Er vel et par episoder av de 10 programmene. Men skulle gjerne sett resten. Har noen denne porgamserien komplett på nettet e.l.?

Tilbake
Topp