Trenger bedømningsskjema for en gjeng amatører

Unik74

Norbrygg-medlem
Hei
I morgen har jeg valgt ut et knippe mennesker som skal bedømme to ganske like ales. En Fairy Ale I og en Fairy Ale II. Kunne noen tipset meg om morsomme, saklige og fine ting å ha med i et slikt skjema?

Jeg fikk 404 og 401 feil da jeg forsøkte å finne skjema inne på artikler om bedømning av øl, og dessuten; Dette er ikke øldommere, men amatører (som meg)
 

Vedlegg

  • Fairy-Ale-1.jpg
    Fairy-Ale-1.jpg
    106,2 KB · Sett: 484
Du kan eventuelt bruke dem som øldommerne bruker, ingen vits i å finne opp kruttet på nytt :)
http://norbrygg.no/images/stories/dokumenter/dommerprotokoll.pdf
 
Takk! Ny her og skjønner tydeligvis ingenting når bildet mitt ble så gigantisk. Men takk. Skal lage min egen versjon uansett, så dette kommer godt med.
 
Synes dere legger opp til et vel vanskelig løp for uerfarne smakere.
For meg er det et poeng å ikke skremme noen bort fra det å smake øl.
 
Takk alle sammen for veldig mange fine svar. Vi endte med å bruke det "offisielle" dommerskjemaet, og det medførte likevel mye humor. Vi lærte dessuten litt om hvordan bedøming foregår.

I bedømmelsene kom det blant annet fram at fargen på ølet Fairy Ale I var som "Okawaradelatet i regntiden" og andre morsomheter på min bekostning. Klarer altså ikke lage noe annet cloudet øl.

Morsomt er det, men evnene er ikke helt på plass ennå. Takk til alle som hjalp med bedømningsskjema. Per nå har jeg en lager til lagring (BearBeer). Og en skummel plan om eplehveteøl.
 
Tilbake
Topp