Trenger ny pumpe

AndiZ

 
Hei! Jeg har en Beer Brew 60 med Beer Brew sirkulasjonspumpe.
Har brukt pumpen til 13 brygg så langt, men pumpen fungerer ikke som ønsket. Jeg har tatt ut filteret, men den stopper plutselig, og dette resulterer i altfor varm mesk nederst i bryggekjelen, og en for dårlig kontroll over temperatur. Orker ikke å plages mer med pumpen. Så jeg trenger en pumpe med høyere kapasitet (l pr. min/trykk) og som ikke koster skjorta. Noen som har noen tips til en pumpe som passer?
 
Speidelpumpene til @katla høyre eg mykkje bra om, he ikkje den sjølv, men ein bryggekompis e fan av den, i tilleg har han masse anna digg, og silikonslanger som du kunne ha brukt som slepetau :p. E i tilleg kjapp på levering, og ikkje skummel i pris :)
sjekk ut bryggmaker.no:)
 
Dersom det er ei slik pumpe du har kan det være verdt å demontere og rengjøre pumpa. Sørg for å ta ut den keramiske staven i midten og bruk en piperenser ell for å fjerne slagg etc inni opplagringen til impellern.
IMAG1034.jpg
 
Vi kommer snart med en ny magnetpumpe som vi har gode forventninger til. Denne slipper du å bruke filter på
 
Bare husk at du kan sende inn pumpa di til oss (hvis den er kjøpt her) og vi vil sende deg en ny. Når vi får inn den nye pumpa så blir det denne vi sender som erstatning.

Gjelder dette BB30 pumpe også ? Jeg har sluttet å bruke det siden den går tett med eller uten filter. Har blitt lettere å bruke en kjele for sirkulering
 
Siden det allerede var en tråd ang denne pumpa kaster jeg meg på her.
Stopper den fordi den blir tett?
Min ser ut til å stoppe etter 20-30 min om den bare pumper kaldt vann, den går muligens varm?
Noen tips?
 
Siden det allerede var en tråd ang denne pumpa kaster jeg meg på her.
Stopper den fordi den blir tett?
Min ser ut til å stoppe etter 20-30 min om den bare pumper kaldt vann, den går muligens varm?
Noen tips?

refererer du til den nye eller gamle ?
 
Bruker denne: http://www.ebay.com/itm/151182923799?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT nesten gratis ;) For å styre flow bruker jeg en LED dimmer http://www.ebay.com/itm/LED-Light-S...726?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item5410fb68f6 den er iallefall nesten gratis :p Siden jeg bruker en meskekurv trengs ingen filter, har aldri hatt problemer med tett pumpe.

Hvilken dimensjon er utgangene på denne pumpa? Hvilke slangenipler/hurtigkoblinger passer?
 
1/2" npt funker.har en haug med horisontal inet/vertikal outlet hjemme men hvis det er eneste forskjellen så er det fortsatt 1/2"
 
Jeg kjøpte den lille sirkulasjonspumpa fra olbrygging.no for snart to år siden. Prøvde den noen ganger, men fikk den aldri til å fungere skikkelig (gikk tett hele tiden). Var innom butikken i Grimstad og fikk byttet den i den nye magnetpumpa. Den funker som snus! Prøvde den for første gang i kveld, og jeg er superfornøyd med den. Stillegående, kan skrus fast og har plenty kapasitet. Og den går ikke tett :)
 
Bruker denne: http://www.ebay.com/itm/151182923799?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT nesten gratis ;) For å styre flow bruker jeg en LED dimmer http://www.ebay.com/itm/LED-Light-S...726?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item5410fb68f6 den er iallefall nesten gratis :p Siden jeg bruker en meskekurv trengs ingen filter, har aldri hatt problemer med tett pumpe.
Hei, kan den LED-dimmeren monteres i skap slik at kun knotten viser? Med andre ord; kan man ta av knotten, feste dimmeren på innsiden og feste knotten tilbake? Altså noe alá dette.
 
Bare husk at du kan sende inn pumpa di til oss (hvis den er kjøpt her) og vi vil sende deg en ny. Når vi får inn den nye pumpa så blir det denne vi sender som erstatning.

Hei Per Inge

Min BB30 er rett over to år gammel, kjøpt på Bryggeland, med pumpen som nevnes her. Den stoppet nettopp, og ved demontering ser jeg at det har kommet fukt inn i selve viklingene, og det er korrosjon på kretskortet. Kan denne byttes?

mvh
PålIMG_20160524_213040.jpg
 
Fjernet filterhuset, og kappet ned slangen slik at det ble mindre trykkfall gjennom systemet. Nå har pumpen fungert fint de siste 10-15 brygg.
 
Tilbake
Topp