trykket faller til 0 i manometer når jeg skrur av gassen

Har akkurat byttet manometer (det som måler trykket i flaska) på en brukt regulator jeg har kjøpt.
Er usikker på om jeg har fått det tett, når jeg skrur av gassen, holder trykket seg i klokkene som viser trykket i ølet, men klokka som viser trykket i flaska synket til 0 i løpet av ca 30 min. trykket som vises med gass åpen er forøvrig bare 20 bar, ved ca 15 grader. har prøvd med såpevann, emn ser ingen luftbobler..
 
det har jeg ikke, skal gjøre det. men er det ikke rart at trykket holder seg i klokkene som viser trykket ut til ølet? men synker til 0 i klokka som viser trykket i flaska?
 
Det spørs om det likevel ikke er trykk på hovedmanometeret selv om det ikke slår ut. Er jo grove greier i forhold til det som står på utgangen.
 
20 bar er jo utrolig voldsomt, brukes ikke til noe øl vel?

Og så fremt fatene du benytter dette på er tette og fine er det bare å skru på og mate trykk og stenge flaska for å karbonere. Fungerer fint og sikrer at du ikke ender med tom flaske pga lekkasje tabbe av noe slag.

Prøv salo løsning på hele systemet da? Bubbles tell no lies..

- ser du har prøvd salo. Nevermind.

Skift pakninger og prøvd på nytt. Ingen sikkerhets ventil på manometer?
 
hva er trykket i din flaske? manometeret som målet trykket i flaska går jo fra 0 til 250 bar på min regulator iaf..
 
Tilbake
Topp