Type PLS i forrige versjon Speidel

Vurderer å få oppdatert software i PLS'en, og kanskje bruke Raspberry til web grensesnitt. Men er dette mulig? Noen som har vært innom samme tanke? Prøvd å google meg fram til typebetegnelse på pls'en... men har foreløpig kommet kort! Noen som vet?
 
Kanskje ikke forandre så himla mye, men muligheten til å flytte grensesnittet til en pc/web med de muligheter det medfører.
 
Hvis man hadde funnet typebetn så hadde man nok kommet langt! Kunne brukt litt av kompetansen jeg har tilgjengelig på jobb :)
 
Supert :)
Jeg har ikke så mye greie på dette, så det er kanskje et dumt spørsmål, men det hjelper ikke å åpne kontrollboksen og se hvilke komponenter som er brukt?
 
Funnet ut at det greieste er å erstatte PLS'en helt med Rasberry PI. Hvis jeg finner de samme pluggene som er brukt originalt så er det plug and play. Så hvis noen vet hva de heter er det bare å gi beskjed.
 
Tror det er vanskelig å finne samme type plugger, men de har bare tre ledere, så det skal ikke være noe problem å bytte de ut.

Det skal være en tråd om flytting av kontrollenheten fra bunnen til toppen av Speidelen her på forumet, men søkefunksjonen er ikke verdens beste så jeg finner den ikke. Tror det ble byttet til en ny type plugger der.
 
Tilbake
Topp