Ubydne gjester i ølet?

Hei,

Jeg satte en Pale Ale for litt siden, og det nærmer seg dato for når korken kan åpnes. Når jeg skulle sette et par av dem i kjøleskapet så la jeg merke til at det var "grums" på innsiden av flaskeveggen. Om jeg snurrer litt hard på flasken så løsner dette, og faller ned til bunnen, men dette er nytt for meg. Det er også små svarte partikler i ølet som synker sammen med grumset når det "ristes".

Jeg holdt opp en flaske mot lyset og tok et bilde, se vedlegg.

Jeg er litt bekymret for at dette er noe som henger igjen etter rensing av flasker, og det er vel strengt tatt ikke noe man skal ha i seg.
Flaskene har vært lagret (stående) i en utvendig bod, så temperaturen har nok vært alt fra 9 grader til 30 tipper jeg. Det er vel ikke så bra, men denne gangen var det ikke noe alternativ.
Finnes det noen måte å finne ut på om dette ølet er forsvarlig å drikke?

Tenkte jeg skulle åpne en i dag for å finne ut om det er noen usmak på det, men om noen har vært borti dette før så hadde det vært veldig fint å få høre erfaringer rundt det.

Geir
 

Vedlegg

  • _IGP0911.JPG
    4,1 MB · Sett: 494
Aner ikke hva som feiler ølet/flasken men det finnes ikke organismer som er farlige for mennesker i øl, så da er det bare å smake om ølet fremdeles er bra.
 
Har hatt det samme. Ølen var god, og som andre her inne har uttrykt. Null stress joggedress :)


Per Christian
 
Vel, den smakte vanvittig godt, så jeg satser på at det ikke er rester fra rengjøringsmiddel hehe.

"Null stress, joggedress" var forresten et veldig bra uttrykk hehe.



Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2
 
Ingen overflate er helt glatt, så gjær og humlerester klarer fint å finne fotfeste langs flaskeveggen. Dette har jeg opplevd flere ganger, men gjør bare som deg og snurrer litt på flaska før jeg setter det kaldt. Slapp av... osv
 
Tilbake
Topp